Filip Novotný: Nedohánějme Evropu, získejme náskok! Jedním švihem na úroveň soběstačnosti před rokem 1989!

10.06.2016 18:36

Filip Novotný: Nedohánějme Evropu, získejme náskok! Jedním švihem na úroveň soběstačnosti před rokem 1989!
Foto: Hans Štembera
Popisek: Nevalná účast poslanců při jednání poslanecké sněmovny

Vládě a všem ministerstvům ČR pod vlivem naší politické elity

cc: Tomáš Vyhnánek

Otevřený dopis:

Nedohánějme Evropu, získejme náskok! Jedním švihem na úroveň soběstačnosti před rokem 1989!

Dobrý den,

včera jsem četl článek, že se chystá v novodobé historii největší nákup neekologických automobilů v rozporu se záměry vlády o zvýšení počtu automobilů na alternativní pohon. To je přinejmenším divné. Argument, že se po tento obří krok zpět bude následně kompenzovat dalším nákupem vozů na alternativní pohon je nedůvěryhodný a absurdní.

Úvodem mi dovolte připomenout pár skutečností, založených na fyzice, chemii a jiných nezpochybnitelných vědách:

  • Účinnost spalovacích motorů je obvykle 35%, 60% energie se přemění na teplo, 5% jsou ztráty jako například vibrace.
  • Elektromobil má výfuk většinou v hnědouhelné elektrárně – to není vtip, ale pravda. Výhodou je, že v elektrárně lze využít odpadní teplo, ale ztráty na vedení tento zisk opět zhatí. Elektromobil je skutečně 100% ekologický pouze pokud je dobíjen místní fotovoltaickou elektrárnou. Elektromotor má elespoň výrazně větší účinnost – více jak 90%.
  • Zemní plyn je rovněž fosilní palivo a fosilní paliva jsou příčinou narušení rovnováhy v přírodě. Při pěstování plodiny odebíráme ze vzduchu oxid uhličitý a vytváříme kyslík. Při spalování naopak. Tento vyvážený cyklus jsme VELICE DRASTICKY narušili tím, že jsme začali dolovat fosilní paliva. S tím příroda „nepočítala“.
  • Vodík – při výrobě vodíku se spotřebuje 2,5x více energie než potřebujete pro vlastní pohon

VÁŽENÁ VLÁDO, VÁŽENÍ MINISTŘI, VŠICHNI ČEŠI, MORAVANÉ A SLEZANÉ!

Existuje jednoduché řešení, jak uspokojit poptávku po neekologiockých autech a přitom koupit auta, která mohou být i ekologická a navíc CO2 neutrální! Řešením je motor na dva druhy paliva (dual power) – nic neobvyklého, vyrábějí se i motory triple fuel. Dieselový motor byl už na samém začátku navržen tak, aby byl provozuschopný i na olej. A olej lze pěstovat i jinak a lépe, než na zemědělské půdě. Existují sladkovodní řasy, které obsahují 50 až 74% oleje, mají neskutečně vysokou reprodukční schopnost (množí se 100x lépe než králíci:-) a pro jejich pěstování je zapotřebí pouze voda, oxid uhličitý a sluneční záření. Dají se pěstovat prakticky kdekoliv: na střeše, na fasádě domu i v interieru. Nejmladší stát Evropy tvrdí, že bude díky řasám první soběstačnou zemí. Česká republika může Liberland bez problémů předstihnout!

Na řasy se dá jezdit dvojím způsobem:

Olej z řas se rafinuje a pak je z něj plnohodnotná nafta.

Odpadní teplo z motoru (kterého je jak známo dostatek) se využije k ohřevu oleje na cca 70 st. Celsia (teplota samovznícení je cca 350 st. Celsia, takže je to naprosto bezpečné). Tím olej získá stejnou viskozitu jako nafta a motor jeden na olej lépe než na nezahřátou naftu. Na start a před vypnutím motoru se používá nafta z druhé nádrže. Pokud dojde olej lze jet a dále tankovat naftu. Narozdíl od elektromobilů. Které se dlouho dobíjí a ostatních aut na alternativní pohon, tak není problém s tankováním.

Proč se tedy na olej běžně nejezdí už nyní?

Problém je zejména v legislativě:

  • Lze jezdit pouze na paliva, na která je automobil určen. Poptat ale 1500 ks automobilů dual power, ale nepředstavuje problém.
  • Olej nelze legálně koupit jako palivo do auta, protože jinak byste museli zaplatit spotřební daň (spotřební daň + DPH je u paliv 53 až 57%!)
  • Nízká cena velice škodlivých fosilních paliv v poměru s méně výrazně levnějším olejem, aktuálně dělá ojej zajímavým pouze pokud si ho sami pěstujete tj. máte náklady 0 Kč/litr (pro pohon vzduchovacího kompresoru stačí fotovoltaický panel)
  • Výhodnější je brát dotace na fotovoltaiku a jezdit elektromobilem. Běžná výkupní cena el. energie je 1 Kč/kWh a pokud pobíráte dotace, dostáváte i více jak desetinásobek této ceny. Zatímco motoristé na benzin a naftu platí 53-57% daně za palivo, stát jízdu elektromobilem majitelům FVE dotuje částkou i desetinásobně vyšší.

Závěrem: Kdyby bylo možné legálně jezdit na olej (CO2 neutrální auta), nikdo neřeší skandály s emisemi a s vysokými náklady na snižování emisí. Pokud politici skutečně chtějí plnit své cíle a mají nástroje k tomu aby změnili špatnou legislativu, nechť konají! Nedohánějme Evropu, získejme náskok! Jedním švihem se můžeme dostat zpět na úroveň soběstačnosti před rokem 1989. Nebude sice potravinová, ale nebude ničit nebo zabírat zemědělskou půdu a hlavně bude CO2 neutrální.

osobně pěstuji řasy na olej

Autor je člen komunity Buď sob www.budsob.cz.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Mgr. Ing. Taťána Malá byl položen dotaz

znásilnění

Dobrý den, prý pro novou definici znásilnění hlasovalo 169 poslanců. A co ten zbytek? To byl někdo proti? Zajímalo by mě kdo. A ještě víc by mě zajímalo, jak to bude vypadat v praxi. Jak bude oběť prokazovat, že říkala ne? A zvyšují se s novelou i tresty za znásilnění, protože když občas slyším o ně...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Štefec (Trikolora): Tak kdo tady vlastně vede válku?

20:57 Štefec (Trikolora): Tak kdo tady vlastně vede válku?

Vyjádření experta Trikolory k útokům na kritiky války.