Ivan Poledník: Vědecky doložená realita Božího Těla a Krve. Kristus je stále s námi

29.05.2016 13:04 | Zprávy

Ivan Poledník popisuje řadu zázraků spojených s Tělem a Krví našeho spasitele, připomíná podstatu eucharistie a vysvětluje význam velkých křesťanských svátků.

Ivan Poledník: Vědecky doložená realita Božího Těla a Krve. Kristus je stále s námi
Foto: Hans Štembera
Popisek: Dřevěný kříž s Kristem

Ve čtvrtek jsme slavili slavnost Těla a Krve Páně, v pátek 3. června nás čeká svátek Nejsvětějšího Srdce Ježíšova. Zatímco mnohé křesťanské svátky a zvyklosti mají dosud svůj odraz i v části naší společnosti od Boha odvrácené - s jistou mírou pochopení, znalosti reálií či významu některých obsažených symbolů - význam těchto svátků se již pro mnoho lidí definitivně ztrácí v mlze.

Nejsvětější Srdce Páně či Nejsvětější Srdce Ježíšovo je symbol Ježíšovy lásky k nám, a jako takové je předmětem veřejné úcty. Slavnost Těla a Krve Páně, lidově Boží Tělo, je svátek, jímž se zdůrazňuje reálná přítomnost Ježíše Krista jako Boha i jako člověka v eucharistii. Jeho slavení je charakterizováno průvodem, v němž je nesena Nejsvětější svátost oltářní, a na čtyřech předem určených místech se konají krátké pobožnosti.

Účast v průvodu je kromě samotného aktu úcty také veřejným přihlášením se ke Kristu před okolním světem. Demonstrací vědomí Boží existence, všudypřítomnosti, velikosti a lásky. Dnes, kdy je naše dříve společně sdílená křesťanská víra vytlačena na okraj společnosti, narazíte na takovýto průvod málokde. I mnohými křesťany je totiž vlastní víra v důsledku vnějších tlaků i hlubokého vnitřního úpadku Církve považována za cosi intimního, vykázaného kamsi do úkrytu. Vždyť i samotné kostely jsou dnes často považovány spíše za veřejná multifunkční zařízení, nikoli za místo modlitby a oběti mše svaté.

Podstata eucharistie

Středobodem slavnostního průvodu je kněz nesoucí Tělo Ježíše Krista. Tělo a krev Ježíše Krista jsou skutečně obsaženy ve svátosti oltářní pod způsoby chleba a vína, Boží mocí proměněnými co do podstaty (transsubstanciovány) - chléb v tělo a víno v krev. Abychom dosáhli tajemství jednoty, přijímáme od něho to, co on přijal od nás.

Jak známo, chléb se při konsekraci mění v tělo Kristovo a víno v Kristovu krev takovým způsobem, kdy zůstávají pouhé případky (accidentia), tedy vnímatelné vlastnosti chleba a vína (tvar, chuť, vůně, barva apod.), ale podstata (substantia) obou živlů „nepokračuje v existenci“ a je nahrazena podstatou těla a krve Kristovy.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Mgr. Bc. Hubert Lang byl položen dotaz

migrace

Zajímalo by mě, jaký je ten váš zmiňovaný recept na migraci, když tvrdíte, že ,,my jako hnutí ANO říkáme, že máme svůj vlastní recept na pakt víz a migrace, na migraci jako celek." Děkuji za odpověď

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Jiří Weigl: Děravá paměť národa

15:57 Jiří Weigl: Děravá paměť národa

Denní glosa Jiřího Weigla