J. R. Nyquist: Krize – Dobří a špatní vůdcové

28.01.2016 8:50 | Zprávy

Spojené státy páchají pomalou sebevraždu pod kontrolou levicových politiků jako je prezident Obama. Naše dnešní vedení ukazuje, že místo instinktu k přežití má instinkt k sebezničení.

J. R. Nyquist: Krize – Dobří a špatní vůdcové
Foto: repro Fox News
Popisek: Donald Trump, republikánský kandidát na prezidenta USA

Běda, naši vznešení géniové, naši skuteční poslové nebeští, marnili čas zbytečně a bezvýsledně; – na všechna místa dosazeni, svými pedagogy a poradci neúnavně cvičeni, aby „povstali v Parlamentu“, skládali proslovy, psali knihy, krátce řečeno, aby mluvili slova, a to pro pochvalu kritiků; místo aby činili práci vskutku královskou, chválenou bohy! Naše velmi „zodpovědná vláda“ se nezodpovídá žádnému Bohu, kterého bych mohl znát alespoň z doslechu, ale je zodpovědná dvaceti sedmi miliónům bohů sedících na sedadlech za šilink.

Thomas Carlyle, Latter-Day Pamphlets, 1850

Politizace školství

Můj předchozí článek této série se týkal politizace vzdělávání, která se v oblasti společenských věd děje bagatelizací studentů a popíráním lidské přirozenosti. Pohlédneme-li na vzdělávací systém z hlediska stratéga, vypadá jako pokus rozvrátit větší část společnosti, možná ji dokonce zničit. Takový systém snad mohl vytvořit jedině nepřítel pomocí lsti, jejímž cílem je zneškodnit lidský instinkt a popřít samotnou existenci instinktivních věcí. Přestali jsme uznávat, že existují dvě pohlaví. Jsme učeni popírat co je ušlechtilé.

Náš vnitřní nepřítel se pokouší paralyzovat všechny ty hybné složky lidské psychiky, které umožňují myšlení. Tento nepřítel vytvořil školu, která je ve skutečnosti pro dítě koncentračním táborem. Obklopil naše děti plotem a každou hodinu kontroluje docházku, aby se ujistil, že žádné neuniklo. Je důležité, aby se hned na začátku studenti cítili institucionalizovanými. Vystavit dítě něčemu brilantnímu, něčemu zajímavému či něčemu inspirativnímu je zakázáno. Dítě musí uvyknout co nejprůměrnějšímu myšlení, co nejméně inspirativním myšlenkám – hluboké nudě, z níž únik může nabídnout pouze zábavní kultura.

Nová forma výuky se vyhýbá položení základu; neboť nový pedagog je revolucionář, tedy ničitel, který se snaží zničit vše. Snaží se vymýtit minulost, vymýtit muže a ženu, vymýtit rodiče, vymýtit národ a patriotismus – a konečně vymýtit Boha. Toto je dílo dnešní výchovy. Dílo dezorganizace, rozpadu a nenávisti. Revolucionář hledá čisté plátno, které pomaluje takovou barvou, jakou si vybere. Zvolená barva, samozřejmě, bude červená. Země, které jsou již nihilistickými diktátory podmaněné, se vyzbrojují. Chystají se rozpoutat širší zkázu. Stejně jako všichni psychopati se snaží najít oběti, kde se dá. Konzumace obětí je jejich způsobem sebepotvrzení.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

autor: PV

Dotace

Pane Zdechovský, opravdu myslíte, že nehospodárně s dotacemi nakládají jen na Slovensku, a že třeba ČR je v tomto svatá? Že se u nás nestaví z dotací spousta zbytečných a předražených projektů, viděla jsem třeba cyklostezku, co končí uprostřed pole nebo řadu dalších zbytečných projektů. A jsem přesv...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Petr Hampl: O školách budoucnosti

12:26 Petr Hampl: O školách budoucnosti

Denní glosa Petra Hampla