Nemá cenu zde dělat reklamu Applu popisem, co hodinky umí a neumí a kolik budou stát. Spíše si řekněme, že úspěch či neúspěch Applu má pro chování trhů nyní daleko větší vliv, než by si odpůrci předražených produktů s logem jablka chtěli připustit. Apple je totiž aktuálně firma s největší tržní kapitalizací na světě, která se pohybuje na úrovni 4 % amerického HDP. Takové tržní hodnoty z technologických firem dosahoval jen Microsoft v dobách své největší monopolistické slávy na vrcholu “dot com” bubliny na začátku tohoto století.
Ale v případě velikosti Applu (ale třeba i Googlu) nejde jen o trhy, ale i o celé ekonomiky. A proč by ovšem, konkrétně nás v České republice, měly nové výrobky Applu zajímat? Konec konců, z hlediska tržeb u nás Apple díru do světa asi neudělá a po produkční stránce by se měli bát spíše Švýcaři. Otázka zní, co vytáhne Apple z klobouku příště. Průmysl v ČR stojí a padá s výrobou automobilů, nicméně nedávno propukla aféra, neboť se ukázalo, že Apple konkurenci za velmi atraktivních podmínek přetahuje vývojáře, kteří bádají třeba nad tím, jak postavit auto-baterie, které opravdu něco vydrží. To přiživilo spekulace, že po hodinkách je další v řadě jablečné auto.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Názory, ParlamentniListy.cz