Ukrajina je vůbec vděčným odběratelem ojetých autobusů, tramvají a trolejbusů českých a moravských dopravních podniků. Například už před lety tam Brno prodalo jeden ze dvou posledních trolejbusů 9Tr. Tato zásluhou kremelských poskoků zchudlá země si prostě nové vozy nemůže dovolit.
Jak je ovšem patrné, Rusko, na tom není o moc lépe, když rovněž musí pro městskou dopravu kupovat ojetiny. Kursk, který z metropole nad Vltavou dovezl deset zhruba pětadvacet až třicet let starých tramvají, v tom není sám. Například v Pskově jezdí pro změnu desítky let staré autobusy Mercedes, které ruská strana od Němců koupila rovněž až poté, co v německých městech najely stovky tisíc kilometrů.
A proč ruská města kupují použité zboží? Jednoduše proto, že nemají na nové. To ovšem Rusko řadí spíše mezi rozvojové země jakou je například Dominikánská republika. Pravda, ta dostává od Američanů jejich typické žluté ojeté Scholl Busy v rámci pomoci méně rozvinutým státům zdarma. Rusové za své stařešiny platí. V každém případě to vypadá tak, že na bazarový dovoz autobusů, trolejbusů a tramvají Putin embargo neuvalí, protože pak by obyvatelé ruských měst museli chodit pěšky.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
Ukrajina (válka na Ukrajině)
Zprávy z bojiště jsou v reálném čase těžko ověřitelné, ať již pocházejí z jakékoliv strany konfliktu. Obě válčící strany z pochopitelných důvodů mohou vypouštět zcela, nebo částečně nepravdivé (zavádějící) informace.
Redakční obsah PL pojednávající o tomto konfliktu naleznete na této stránce.
autor: Názory, ParlamentniListy.cz