Bylo by chybou přehlížet vážné potíže současného Ruska. HDP se snížil ve druhém čtvrtletí o 4,6%, prodej aut letos klesl o třetinu a tato země je nucena kvůli ekonomické krizi omezit investice do společných projektů s Čínou, takže to vypadá tak, že ropa a plyn se do této asijské země z Putinova carství jen tak nedostanou. Výrazně také klesá počet ruských turistů cestujících do zahraničí a ČSA jsou nuceny rušit linky z Prahy do ruských měst.
Hlavním viníkem ovšem nejsou sankce uvalené na Rusko USA a EU kvůli ruské okupaci Krymu a agresi na Ukrajině. Tuto největší zemi na světě ničí klesající ceny ropy, což dokazuje, že „car je nahý“. Rusko prakticky není schopné s výjimkou kosmického a zbrojního průmyslu vyrábět vlastní konkurenceschopné zboží, markantní je to třeba u aut a dopravních letadel, a je závislé na vývozu surovin, které z více než padesáti procent plní jeho státní kasu. A jakmile jejich ceny padají, Rusko jde evidentně dolů. To je fakt, se kterým nejde nic dělat, a potvrzuje jeho zaostalost. Rusofilové mohou křičet, mohou se vztekat, ale to je tak jediné, co mohou dělat.
Cením si toho, že existují Rusové, kteří vidí problémy sami u sebe a nesvádějí všechno na „zlý Západ“. Hlavními příčinami jsou obrovská korupce, (proti níž je situace v této oblasti v Česku báječná), která v Rusku dusí především státní sektor, a dále je to podle zástupce ruské firmy Berindy Antona Baltseviche fakt, že mnoho podniků je v jeho vlasti řízeno podle starých sovětských principů. Což musí být katastrofa, dodávám já. Baltsevich o tom otevřeně mluvil v rozhovoru ve středeční MF DNES. Dále mimo jiné uvedl, že hlavní příčinou ruských problémů není ukrajinsko-ruský konflikt, protože ekonomika začala klesat už před ním. Přiznal také, že Rusko se neobejde bez vyspělé západní technologie.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV