Jiří Bělohlav má přitom Rusko podle vlastních slov docela rád, v osmdesátých letech minulého století dokonce jako stavbyvedoucí řídil v Moskvě stavbu stanice metra Pražskaja. V rozhovoru však naznačil, že k tomu, aby stavební firma mohla v Rusku bez problému působit, potřebuje krytí od tzv. speciálních lidí.
On to sice takhle otevřeně neřekl, ale dá se říci, že to jsou ti, co berou výpalné, které podle znalců ruských poměrů činí zhruba dvacet procent z cen zakázek. Známí v místní firmě Metrostroj a na moskevském magistrátě mu příliš nepomohli, spíše ho přesvědčili, aby se Metrostav raději Rusku vyhnul. Navíc v Rusku se běžně staví bez dopředu stanovených cenových kalkulací a pak je to o tom, co si stavitel na stavebníkovi „vyboxuje“. Jak ředitel Bělohlav dodal, jsou to takové divoké asijské poměry, kterým je lepší se raději vyhnout.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Názory, ParlamentniListy.cz