V současné době si kraje objednávají dopravu autobusy a vlaky u společností, které zajišťují tzv. základní dopravní obslužnost. A s nimi mají podepsané smlouvy, podle kterých jim hradí prokazatelné ztráty. Jenomže tyto smlouvy nepočítají se zvýšením platů řidičů autobusů od letošního ledna. Firmy tvrdí, že na to peníze nemají, kraje to samé, že na platy řidičů přispívat nebudou. Může se tedy stát, že někde se mohou řidiči těšit na vyšší výdělky marně.
Vedení některých krajů si myslí, že by v tomto případě měla dát peníze vláda. To by ovšem nebylo moudré. Je totiž vysoce pravděpodobné, že v takovém případě se ozvou města, která jsou ve velké většině zřizovateli dopravních podniků provozujících MHD a budou také žádat o státní příspěvek na platy řidičů. Jinak by se vytvářela nerovnost podmínek, stejná profese by u některých firem byla nedovoleně zvýhodněna proti jiným a toto opatření by muselo být s velkou pravděpodobností soudně zrušeno.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV