Jan Ziegler: Vláda svým diletantismem ohrozila autobusovou dopravu

15.04.2017 14:30

Hrozí z toho velký průšvih, který může přijít státní kasu na miliardy korun a ohrozit existence mnoha firem. Viníkem je vláda Bohuslava Sobotky, která se rozhodla, dát na platy řidičů autobusů krajům 420 milionů korun.

Jan Ziegler: Vláda svým diletantismem ohrozila autobusovou dopravu
Foto: Facebook Jana Zieglera
Popisek: Jan Ziegler

Potíže začaly vládním nařízením, které rozhodlo o zvýšení platů řidičů autobusů, jež zajišťují linkovou dopravu v krajích. Tato práce je dost náročná, zvláště na psychiku, a každý, kdo je soudný, jim lepší výdělky přeje. Rozumím tomu, že řidiči autobusů nedávno stávkovali, protože jim byly slíbeny vyšší výplaty, které mnozí z nich neviděli. Jenomže vedení dopravních společností, se právem bránila tím, že splnění tohoto příkazu by je také mohlo přivést ke krachu.

Před několika dny vyšla v MF DNES poznámka ředitele Dopravního podniku města České Budějovice Slavoje Dolejše, který upozornil na fakt, že společnosti provozující ve městech MHD a jsou jimi v drtivé většině vlastněny, se logicky ozvou a budou chtít rovněž od vlády peníze na mzdy řidičů, protože jinak by se ocitly protiprávně znevýhodněny.

Podíval jsem se schválně na webové stránky českobudějovického městského dopravce a ten nabízí řidičům autobusů a trolejbusů docela slušné podmínky včetně třináctých a čtrnáctých platů, pěti týdnů dovolené, příspěvků na penzijní připojištění a dalších benefitů. A ten to dává ze svého respektive z městského rozpočtu, tak jak je to u nás obecně zvykem. Řidiči autobusů jsou obecně nedostatkovým zbožím a není možné, aby stát některé de facto soukromé společnosti podporoval a jiné ne. To je podle mého názoru nedovolená státní podpora a povede to akorát k velkému chaosu.

Já mám také velký problém, s tím, aby stát mluvil firmám do záležitostí mezd. Ty by měly být výsledkem jednání mezi zaměstnavateli a zaměstnanci a ničeho jiného. Jakékoliv vnější zásahy v této oblasti navíc bez detailní znalosti problematiky jsou kontraproduktivní a mohou vést až ke krachům firem.

Korunu všemu pak nasadila ministryně práce a sociálních věcí Michaela Marksová, která místo toho, aby se snažila napravit chybu, na níž se výrazně podílela, tak ještě řidiče podněcovala ve stávkových aktivitách.

Jan Ziegler

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Mgr. Lucie Potůčková byl položen dotaz

Jak je to s tou výjimkou?

I kdybysme pro teď měli výjimku z migračního paktu. Na jak dlouho by platila? Jak dlouho předpokládáte, že tu budou uprchlíci z Ukrajiny? Co když se z nich po čase stanou občané ČR? A proč bysme měli mít výjimku zrovna my, když uprchlíci (ne třeba z Ukrajiny) jsou i v jiných státech, ale třeba Ukraj...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Štefec (Trikolora): Tak kdo tady vlastně vede válku?

20:57 Štefec (Trikolora): Tak kdo tady vlastně vede válku?

Vyjádření experta Trikolory k útokům na kritiky války.