Do konce roku 2021 by měla být tedy dokončena mj.rekonstrukce dálnice D1 mezi Prahou a Brnem. Vláda také ve vládním prohlášení slibovala, že dalších 180 km dálnic rozestaví. Tolik tedy k vládnímu prohlášením.
Dlužno říci, že současná vláda a předtím Sobotkova vláda se koncentrovaly na výstavbu dálnic, takže mezi lety 2015 – 2019 se dálnice opravdu již staví. Bohužel, příprava jak potřebných projektů, tak i území k výstavbě dálnic byla v těch předchozích letech, tedy za Nečasovy vlády, ale také za vlády Topolánkovy, silně podceněna. Zejména ministr dopravy za Věci veřejné Bárta, za své krátké účinkování ve sve své funkci v Nečasově vládě, dokázal rozbít vcelku uspokojivě fungující struktury Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) a také ministerstva dopravy. Po jeho zásazích často odcházeli dlouholetí erudovaní pracovníci z obou těchto institucí a nově přicházejícím lidem chyběla kontinuita ve výkonu funkcí a zejména potrebné informace. Prostě škody, ke kterým došlo v důsledku vypuzení zkušených odborníků jsou vlastně nevyčíslitelné. Ve zmíněných letech 2015 – 2019 bylo realizováno 75 km nových dálnic. V letošním roce se přepokládá dokončení výstavby a zprovoznění dalších 21 kilometrů dálnic. Zdá se, že v posledním roce funkčního období Babišovy vlády (2021) se postaví zbývající kilometráž nových dálnic, takže vláda svůj úkol, vybudovat 110 km nových dálnic může splnit. Jen v tomto roce se také počítá se zahájením 140 km nových dálnic.
V rámci PPP projektu má být vyhlášena soutěž na zhotovitele a provozovatele dálnice do Vídně (tedy toho úseku, který zbývá vybudovat na české straně).

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV