Z veřejně dostupných informací jednoznačně vyplývá, že bankovní krize i v minulém roce snížila vydavatelstvím příjmy: inzertní příjmy klesly podle Unie vydavatelů v roce 2010 o více než šest procent a v předchozích dvou krizových letech klesaly o deset a pak o dvacet a více procent. Zároveň se ale snižuje stále prodejnost, což rovněž krátí vydavatelům příjmy, a to za situace, kdy se zdražuje papír. Například společnost Sanoma Média hlásí jen v letošním roce za období od ledna do července propad prodeje týdeníku Květy ze 77 tisíc na 66 tisíc, což zase snižuje cenu inzerce. A podobně na tom budou i jiné tituly.
V současné době je údajně na prodej za 300 milionů celé Finům patřící vydavatelství Sanoma, které kromě již zmíněných Květů vydává Vlastu, Story, Překvapení a další magazíny. Zároveň se ale na internetu a ve zpravodajství ČTK objevila zpráva, že toto nakladatelství chystá od listopadu nový politicko-společenský magazín, jehož tváří by byl Jan Kraus. Počítá se údajně s nákladem o něco větším než 100 tisíc. Časopis postavený na jedné osobě by byl v Česku novinkou. Výkonnou šéfredaktorkou má být Simona Matásková, dramaturgyně Krausových televizních pořadů.
Za nikde zatím neuvedenou cenu by mohly být na prodej i časopisy a internetové aktivity akciové společnosti Mladá fronta, jejíž majitelé nejsou známí, jako je Sluníčko, Maminka, Dieta, Lidé a země atd., připomínám, že toto vydavatelství není totožné s Mladou frontou Dnes. Na prodej z jejich titulů ale není E15 a Sedmička.
Podobně se spekuluje o tom, že Kellnerova skupiny PPF, která loni zastavila projekt lokálních novin Naše Adresa, chce prodat za 70 až 150 milionů týdeník Euro a z médií se úplně stáhnout.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Karel Hvížďala