Ladislav Jakl: Užijme si spolu den bez chodců a cyklistů!

23.09.2016 15:46

Velkolepým způsobem oslaví česká města ve čtvrtek 29. září Mezinárodní den bez chůze a cyklistiky.

Ladislav Jakl: Užijme si spolu den bez chodců a cyklistů!
Foto: Hans Štembera
Popisek: Ladislav Jakl, tajemník bývalého prezidenta Klause

Loni se tato akce uskutečnila ve skromných poměrech pouze na pražské Národní třídě, letos se ale rozšíří po celém středu hlavního města včetně pěších zón a parků a také do center všech statutárních měst.

Cílem je propagace automobilové dopravy jako bezpečného, levného, pohodlného, praktického a zdravého způsobu dopravy ve městě. Po celých 24 hodin bude tento den zakázán pohyb chodců po chodnících, které tak budou moci bez dosavadních zbytečných omezení používat motoristé.

Organizátoři z hnutí Cyklostop a Šachchodci správně argumentují, že v hromadné dopravě se snadno šíří nakažlivé nemoci, cestující se tam stávají terčem teroristů, automobily se naprotitomu mohou pohybovat volně bez vnucených tras, leccos uvezou a skýtají svým pasažérům intimitu a kulturní komfort bez strkání se po přeplněných korzech.

Během akce budou všechny obchody prodávat pouze formou drive thru, tedy řidiči si před vchodem do obchodu zboží objednají rovnou z okénka. Svůj vysavač či boty si tak pohodlně koupíte, aniž byste museli opustit bezpečí vozu, prodavač vás ochotně obslouží na chodníku před obchodem a zboží naloží do kufru.

Na chodnících a pěších zónách budou instalovány improvizované čerpací stanice, kde řidiči budou moci na každém rohu natankovat z cisteren zlevněný benzín a naftu. Díky neobyčejnému pochopení radnic všech měst budou pořadatelé používat městskou i státní policii jako svou ochranku, která bude dbát na to, aby se po chodnících nepohybovali žádní chodci a po ulicích neurvalí cyklisté.

Nepoučitelní budou na vlastní náklady odtaženi do psychiatrických léčeben a tam podrobeni převýchovnému kursu o přednostech motorových vozidel. Ti, kdo přesto nepochopí pokrokovost a prospěšnost akce a budou na chodníku či v parku sraženi a přejeti, budou muset z pozůstalosti uhradit škody na laku a také odškodnit vylekané šoféry.

Přístupny pro auta budou i průchody a pasáže, kam se běžný řidič tak často nedostane, některá obchodní centra zpřístupní pro auta i své nákupní prostory, zručnějším motocyklistům pak budou sloužit jejich eskalátory, pochopitelně zbavené překážejících pěších zákazníků.

Na korzech budou zřízena i diskusní parkoviště, kde si řidiči formou „z okénka do okénka“ budou moci vyměňovat zkušenosti s parkováním načerno po centrech měst, s čísly neoznačených policejních hlídkových vozidel, s umístěním rychlostních radarů a další praktické postřehy.

Pokud se akce setká s pochopením a úspěchem, plánují organizátoři společně s uvědomělými radnicemi rozšířit ji na celé území všech větších měst a prodloužit ji na celý rok.

Zde je fotodokumentace z prvního úspěšného ročníku:

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Mgr. Jaroslav Bžoch byl položen dotaz

migrační pakt

Nepřijde vám divné, že se o migračním paktu hlasovalo těsně před volbami? A bude tedy ještě po volbách něco změnit nebo je to už hotová věc? Taky by mě zajímalo, nakolik se nás týká, protože Rakušan tvrdí, že tu máme uprchlíky z Ukrajiny, takže nebudeme muset přijímat další ani se nebudeme muset vyp...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Jiří Paroubek: Lhali nám před lety, nebo nám lžou dnes?

11:34 Jiří Paroubek: Lhali nám před lety, nebo nám lžou dnes?

Ti, kteří ovládají náš svět, a tím i naše životy, spoléhají na krátkost a nedokonalost naší paměti. …