Obyvatelé Kobylis a Ďáblic se musí bránit nekoncepčnímu zvýšení meziměstské autobusové dopravy peticí. I přes hlasité protesty veřejnosti v roce 2014 uskutečnil Magistrát hl. m. Prahy záměr ROPIDu převést na Ládví v rámci integrace linky z Mělnicka a Neratovicka, končící dosud na Nádraží Holešovice. Pokus o zřízení autobusového terminálu na zastávce v centru rezidenční čtvrti proběhl již vloni, ale tehdy narazil na odpor koalice ODS, TOP 09 a Volba pro Prahu 8. Nynější reprezentace radnice městské části Praha 8 (ČSSD, ANO, Zelení a KSČM) naopak bez jakékoliv diskuze přesun středočeských autobusů umožnila. Vyvolala tím oprávněný pocit tamějších obyvatel, že radnice nehájí jejich zájmy. Důsledkem je petice občanské iniciativy Ládví není autobusák!, kterou za pouhé dva týdny podepsalo přes 3000 lidí.
Zájem občanů o petici je veliký, neboť lidé ve svém bydlišti denně pociťují negativní dopady zvýšené autobusové dopravy. Zásah do života obyvatel (nárůst hluku, emisí, zhoršená dopravní situace, porušování dopravních předpisů aj.) je značný, nicméně odpovědné orgány se dále snaží vše bagatelizovat. Dopravní dispečeři tráví pracovní dobu hašením kritických situací na kapacitně zcela neodpovídající zastávce. Probíhají pravidelné schůzky ROPIDu a středočeských obcí, kde se plánují úpravy zastávky Ládví vedoucí k legalizaci „autobusáku“, a to bez zastoupení představitelů Prahy 8. Toto považujeme v demokratickém státě za nepřijatelné.
Cílem naší iniciativy je především činit konstruktivní kroky a nabízet řešení, neodmítáme pouze žít na autobusáku, ale přicházíme s návrhem koncepční změny integrace Mělnicka a Neratovicka do PID, kterou je zakončení linek na blízkém terminálu v Letňanech nejpozději k datu 1. 12. 2015 - termínu pravidelné změny jízdních řádů MHD a PID. Vycházíme mimo jiné z posudků odborníků Fakulty dopravní ČVUT, kteří stávající podobu integrace vyhodnotili jako neefektivní a nesystémový krok. „Námi navrhované řešení je vzdálenostně i časově plně srovnatelné s Ládvím, zvýší komfort cestování, ale zejména je koncepční a umožní další rozvoj integrace v budoucnu, koneckonců bylo pro tento účel vybudováno. Navíc díky absenci obytné zástavby kolem terminálu nikoho nezatíží.“ tvrdí L. Vélová z občanské iniciativy Ládví není autobusák!

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Názory, ParlamentniListy.cz