Já mám ale spíš pocit, že nám vládnou šéfové PR agentur. To oni nám překládají hodnocení světa. Když řeknou, že černá je bílá, bílá se přejmenuje a začne se označovat za černou. Mediální mašinérie pracuje dokonale. Tak dokonale, že v konečném důsledku řídí celou ekonomiku.
Příklad? Tak třeba nedávná intervence ČNB. Vzpomínáte? Média se loni v listopadu s vervou pustila do ČNB. Cupovala ji na kousky za to, že po její intervenci se zdraží. Všude se daly dočíst seznamy, co všechno zdraží. A zdražilo? Ano, řada věcí zdražila. A taky řada věcí zlevnila. A v konečném důsledku nějakého tři čtvrtě roku po intervenci překvapivě máme inflaci na 0,5 %. Jinými slovy, inflace je skoro nulová! Strach ze zdražování, tedy strach z inflace, byl zbytečný – statistika to zcela jasně dokazuje. Tohle prosím nemá být žádná obhajoba intervence, Šichtařová tehdy ČNB kritizovala a dnes, s odstupem času, to vidím stejně, intervence byla nešťastná. Jenomže moje kritika vždy byla založena nikoliv na strachu z inflace, tedy ze zdražování, ale strefovala se do špatné komunikace ČNB s veřejností, která podle mého mínění nadělala nakonec víc škody než užitku. Takže zopakujme si to: V listopadu jsme tu měli hysterii, že „se bude zdražovat“.
A teď střih v čase. Rusko zavedlo proti Evropě odvetné sankce. Ihned se začalo tvrdit, jaký bude kvůli ruským sankcím na trhu přebytek potravin. A že nás čeká strmý pád cen. Média a pod jejich vlivem veřejnost se dnes bojí zlevnění potravin. Jinými slovy: Dnes tu máme hysterii, že „se bude zlevňovat“.
Strach spotřebitelů ze zdražování byl vcelku pochopitelný. Ale vyvolat strach spotřebitelů ze zlevňování…? Tomu tedy vskutku říkám husarský píárový kousek.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Názory, ParlamentniListy.cz