Martin Červíček: 4 miliardy ročně považuji za nutné minimum pro údržbu dlouhodobě zanedbaných silnic v regionu

17.02.2019 21:19 | Zprávy

Komentář na facebookovém profilu k událostem uplynulého týdne.

Martin Červíček: 4 miliardy ročně považuji za nutné minimum pro údržbu dlouhodobě zanedbaných silnic v regionu
Foto: ODS
Popisek: Martin Červíček

Pondělí
… Porada vedení kraje - na programu první letošní diskuze nad individuálními dotacemi. Dále už den v senátorské kanceláři a celá řada setkání s občany – například:
… zajímavé setkání s panem Davidem z Ruprechtic, zapáleným železničářem, který se zajímal o plány kraje na rozvoj železniční dopravy. Informoval jsem ho o záměrech i konkrétně již realizovaných krocích například k tzv. Vysokovské spojce nebo záměru navýšení počtu spojů, cestovního komfortu i dosažení rychlejšího spojení bez zbytečných přestupů. Na oplátku jsem se dozvěděl, že trať vedoucí z Chocně do Meziměstí byla postavena již v roce 1875 a byla „bránou“ z Rakousko-Uherska do Pruska. Oproti tomu dnes máme po provedené rekonstrukci v budově meziměstského nádraží prostory pro divadlo a tělocvičnu.
… manželům Veigertovým, kteří přinesli žádost na opravu komunikace, jsem rád prozradil, že už se na přípravě rekonstrukce silnice Velké Poříčí směr Atlas a křižovatky na Brném pracovat začalo.
… v podvečer zastupitelstvo obce Vysokov, na němž jsme rozhodli, že budeme usilovat o získání dotací na opravu místní silnice tzv. Vítův kopec, revitalizaci rybníka v horní části obce a snad se dočkáme i chodníku směrem na Starkoč.

Úterý
… Senát PČR a Poslanecká sněmovna - jako nedůležitější považuji setkání s ministrem dopravy Ťokem po jeho tiskové konferenci, na které zveřejnil informaci o potvrzené dohodě s dodavateli na stavbě úseku D11 HK- Smiřice. Z mého pohledu je to pro náš kraj nepochybně dobrá zpráva, ale jsem stále přesvědčen, že k této dohodě mohlo v kontextu existujících smluv – tedy v mezích zákona – dojít již před několika měsíci bez zbytečného vyvolání paniky a prodlevy ve stavebních pracích. Předmětem našeho setkání s ministrem a dalšími politiky, kteří se o řešení naší regionální dopravy zajímají, bylo zejména o dálkové železniční dopravě. Cílem jednání bylo najít řešení pro posílení a zefektivnění spojení mezi Prahou – HK, HK a Polskem. Ze strany ministra zazněl příslib k navýšení prostředků k posílení dálkové vlakové dopravy v KHK v rámci aktuálních ekonomických možností. Tím bychom mohli část prostředků z krajského rozpočtu na regionální spoje v těchto úsecích použít na posílení spojů v dalších oblastech kraje. Možnosti rozšíření dálkové železniční dopravy musím však ještě také projednat s kolegy z Dolnoslezského vojvodství. Snad společně nějaké smysluplné řešení najdeme.
… v podvečer příjemné neformální setkání s bývalými kolegy z hraničního přechodu v Náchodě - Bělovsi. Sloužil jsem na tomto útvaru úplně nejdéle – cca 6 let - ve své celé policejní kariéře. Bylo úsměvné zavzpomínat, jak jsem tenkrát nastoupil jako jejich nadřízený ke kolegům, kteří věkem a délkou služby byli starší o jednu generaci. Ale vzhledem k tomu, že mne i po letech pozvali – snad jsem nebyl úplně špatným šéfem.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Ing. Klára Dostálová byl položen dotaz

To jako celou EK a vůbec celou EU řídí jeden člověk?

Vy tvrdíte, aspoň jsem si to zde přečetla, že podle vaší frakce by Ursula von der Leyen měla skončit, aby se Brusel vrátil nohama na zem a pracoval pro občany, ne proti nim. To její odvolání ovlivní celé fungování a politiku EU, které, souhlasím s vámi, je třeba změnit?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:
Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Zbyněk Fiala: Celní tsunami je tady

15:49 Zbyněk Fiala: Celní tsunami je tady

Největším ekonomickým nákladem je prudký nárůst nejistoty, co bude dál s exportním průmyslem. Pomůže…