Pondělí
… Porada vedení kraje - na programu první letošní diskuze nad individuálními dotacemi. Dále už den v senátorské kanceláři a celá řada setkání s občany – například:
… zajímavé setkání s panem Davidem z Ruprechtic, zapáleným železničářem, který se zajímal o plány kraje na rozvoj železniční dopravy. Informoval jsem ho o záměrech i konkrétně již realizovaných krocích například k tzv. Vysokovské spojce nebo záměru navýšení počtu spojů, cestovního komfortu i dosažení rychlejšího spojení bez zbytečných přestupů. Na oplátku jsem se dozvěděl, že trať vedoucí z Chocně do Meziměstí byla postavena již v roce 1875 a byla „bránou“ z Rakousko-Uherska do Pruska. Oproti tomu dnes máme po provedené rekonstrukci v budově meziměstského nádraží prostory pro divadlo a tělocvičnu.
… manželům Veigertovým, kteří přinesli žádost na opravu komunikace, jsem rád prozradil, že už se na přípravě rekonstrukce silnice Velké Poříčí směr Atlas a křižovatky na Brném pracovat začalo.
… v podvečer zastupitelstvo obce Vysokov, na němž jsme rozhodli, že budeme usilovat o získání dotací na opravu místní silnice tzv. Vítův kopec, revitalizaci rybníka v horní části obce a snad se dočkáme i chodníku směrem na Starkoč.
Úterý
… Senát PČR a Poslanecká sněmovna - jako nedůležitější považuji setkání s ministrem dopravy Ťokem po jeho tiskové konferenci, na které zveřejnil informaci o potvrzené dohodě s dodavateli na stavbě úseku D11 HK- Smiřice. Z mého pohledu je to pro náš kraj nepochybně dobrá zpráva, ale jsem stále přesvědčen, že k této dohodě mohlo v kontextu existujících smluv – tedy v mezích zákona – dojít již před několika měsíci bez zbytečného vyvolání paniky a prodlevy ve stavebních pracích. Předmětem našeho setkání s ministrem a dalšími politiky, kteří se o řešení naší regionální dopravy zajímají, bylo zejména o dálkové železniční dopravě. Cílem jednání bylo najít řešení pro posílení a zefektivnění spojení mezi Prahou – HK, HK a Polskem. Ze strany ministra zazněl příslib k navýšení prostředků k posílení dálkové vlakové dopravy v KHK v rámci aktuálních ekonomických možností. Tím bychom mohli část prostředků z krajského rozpočtu na regionální spoje v těchto úsecích použít na posílení spojů v dalších oblastech kraje. Možnosti rozšíření dálkové železniční dopravy musím však ještě také projednat s kolegy z Dolnoslezského vojvodství. Snad společně nějaké smysluplné řešení najdeme.
… v podvečer příjemné neformální setkání s bývalými kolegy z hraničního přechodu v Náchodě - Bělovsi. Sloužil jsem na tomto útvaru úplně nejdéle – cca 6 let - ve své celé policejní kariéře. Bylo úsměvné zavzpomínat, jak jsem tenkrát nastoupil jako jejich nadřízený ke kolegům, kteří věkem a délkou služby byli starší o jednu generaci. Ale vzhledem k tomu, že mne i po letech pozvali – snad jsem nebyl úplně špatným šéfem.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
Článek obsahuje štítky
bezpečnost , dálnice , doprava , ŘSD , železnice , Velká Británie , Červíček , Ťok
autor: PV
Záhada daru
Zabývá se někdo otázkou, proč, když někdo chce darovat peníze státu, tak jde zrovna za ministrem spravedlnosti a ne třeba za ministrem financí nebo premiérem? A jak je možné, že se dary neprověřují a neschvaluje je minimálně celá vláda? Mně to celé zavání korupcí. Jak to vidíte vy? A ještě k tomu pů...
Další články z rubriky

15:49 Zbyněk Fiala: Celní tsunami je tady
Největším ekonomickým nákladem je prudký nárůst nejistoty, co bude dál s exportním průmyslem. Pomůže…
- 11:24 Jiří Weigl: Czech Republic nikoliv First
- 17:50 Lukáš Kovanda: Trumpova cla, včetně nyní nového 30procentního, připraví Česko letos o 76 miliard
- 10:07 Alena Maršálková: Připravené násilné převzetí českobudějovického Autis Centra nevyšlo
- 21:25 Pavel Foltán: Ústavní soud – třetí komora parlamentu?
- 12:16 Jiří Paroubek: Sterzikův komický zákrok vůči Přísaze