Například v podobě funkční a násobně levnější varianty „Opencard“ – Plzeňské karty, či třeba plošná možnost koupě lístků na MHD běžnou bezkontaktní platební kartou. A za jakou cenu. „Zavedení v Praze by zabralo čas v řádu měsíců, roční náklady se vším všudy by byly do 35 miliónů,“ říká Michal Kraus v rozhovoru pro HlídacíPes.org.
- Know-how Plzeňské karty a její zavedení na klíč jste opakovaně nabízeli Praze. Kdy poprvé?
Poprvé jsme se pokoušeli najít cestu k předložení nabídky v době, kdy se teprve úvahy o nějaké čipové kartě pro veřejnou dopravu s nějakou nadstavbou objevily. To znamená ještě před vznikem Opencard. Projekt jsme pak nabízeli i v době, kdy byl primátorem pan Hudeček. Pravdou je, že dřív než jednání mohla dospět k nějakému závěru, funkci opustil. Naposledy jsme jednali někdy vloni na jaře se stávající primátorkou, paní Krnáčovou.
- Napadá mne, jestli zejména v té první fázi vaše nabídka neztroskotala na tom, že byl projekt sice funkční, ale příliš levný…
To bych nechal bez komentáře.
Praha – Plzeň – České dráhy
- Pokud jde o cenu, je to tak, že ročně by provoz Prahu vyšel na nějakých 35 miliónů?
Upřesnil bych to na „do 35 miliónů“ s tím, že by bylo nutné specifikovat požadavky. My vycházeli z předpokladů, že systém je dodáván jako služba. Tedy že se už nemusí pořizovat žádný složitý hardware, že systémy jsou identické s Plzní –identifikační systémy, docházkové systémy, elektronická hotovost a tak dále a že smlouva by měla dlouhodobý charakter. V případě zájmu bychom samozřejmě odhad podle okolností zpřesnili.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV