Pokud se v létě vydáme na některou z těch nesmyslně dalekých cest za povrchním poznáním cizích kultur, budeme si nejspíš moci do kufru přibalit i nejnovější encykliku papeže Františka. Třeba v ní najdeme i tabulku na výpočet uhlíkové stopy, kterou za sebou během této dovolené zanecháme. Ironii stranou - je to skutečně poprvé, co se některý z papežů rozhodl věnovat samostatný pastýřský list tématu ochrany životního prostředí.
Člověk není nečistotou, ale korunou stvoření
Umím si představit, co by taková encyklika mohla obsahovat, aby z ní měli její čtenáři duchovní užitek. Péče o stvoření, jež má člověku sloužit k dosažení všech oprávněných pozemských cílů, jakož i cíle věčného, má nesporně svou světonázorovou i mravní dimenzi. Z takové encykliky by mělo být například zřejmé, že člověk zde není proto, aby přírodě sloužil, ale aby přírodu, živou i neživou, užíval ve svůj oprávněný prospěch. A že když se k ostatním tvorům chová nezodpovědně a kořistnicky, škodí tím především sám sobě a svým bližním.
Také vím, co by součástí papežské encykliky o životním prostředí být nemělo. Vzhledem k tomu, že papežové zpravidla nejsou odborně způsobilí rozsuzovat spory mezi vědci a jejich teoriemi, neměl by se nejvyšší pastýřský úřad v Církvi k některé ze stran oficiálně hlásit. Má-li se do debaty o příčinách, dopadu a řešení důsledků sporných klimatických změn nějak smysluplně zapojit, pak jen v rámci své vlastní kompetence, tedy na úrovni filosoficko-teologické či etické.
Vědecký podvod ve službách globální vlády
Takto pojaté encykliky se však s velkou pravděpodobností nedočkáme. Z toho, co o nedávno dopsané encyklice dosud víme, lze vyvodit, že se v ní František rozhodl propagovat vědecky neprokázanou, ale zato politicky korektní teorii člověkem způsobených klimatických změn. Pokud tak skutečně učiní, uškodí tím nejen autoritě svěřeného papežského úřadu, ale i všem, kteří oprávněně považují environmentální ideologii za podstatně větší hrozbu pro lidstvo, než jsou všechny tajfuny, povodně a sucha dohromady. A není to jen proto, že environmentální legislativa přináší více daní, poplatků regulací - jedním slovem buzerací - do již tak silně sešněrovaného života moderní společnosti. Záměry zelených ideologů jsou ještě zlověstnější. Podle hesla „globální problémy vyžadují globální řešení“ volají po celosvětové kontrole porodnosti a centrálním řízení světové ekonomiky.A nyní se zdá, že papež František je jim ochoten nejen naslouchat, ale v jejich zájmu i konat.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV