Miroslav Zeman: Trh životních pojistek – výše provizí a orientace na zisk. Jak deformují trh?

18.06.2014 18:00 | Zprávy

Životní pojištění je jistě dobrý a za určitých podmínek výhodný produkt. Stále častěji nám do redakce bankovnipoplatky.com docházejí stížnosti čtenářů na praktiky poradců a zprostředkovatelů, kteří zřízení životního pojištění s klientem sjednávali. Terčem kritiky je také výše provizí za zprostředkování uzavření smlouvy, které poradci zastupující distribuční společnosti účtují.

Miroslav Zeman: Trh životních pojistek – výše provizí a orientace na zisk. Jak deformují trh?
Foto: Hans Štembera
Popisek: peníze, ilustrační foto

„Podepsal jsem si smlouvu o zřízení životního pojištění, teprve při jeho ukončení jsem zjistil, jak nevýhodné podmínky pro mě z předčasného ukončení smlouvy vyplývají. Zprostředkovatele jsem přitom před podpisem smlouvy výslovně informoval, že chci ukončit pojištění dříve. Byl jsem ujištěn, že nebude žádný problém a nebudu vůbec nic tratit.“ Říká čtenář Jaroslav. To je také jedna z mnoha stížností čtenářů na nefér postup zprostředkovatelů při uzavírání pojištění.

Je zde cítit jednoznačné zaměření na prodej za každou cenu. Zprostředkovatel, který vystupuje jako odborník na danou problematiku s velkým přehledem, získává důvěru u svého klienta, když mu nabízí různé možnosti, alternativy, zmiňuje výhody, zpočátku i nevýhody některých produktů a nabízí produkt, který by měl být šitý na míru potřebám klienta. Tyto priority zprostředkovatel během svého jednání s klientem zjistí a nabídne pro klienta zdánlivě nejvýhodnější produkt. O tom, že se jedná o produkt, který může vykazovat nejvyšší provizi, už se poradce jaksi nezmíní. Na již nepříjemné a problematické dotazy klienta, který se před podpisem smlouvy snaží zjistit skutečný stav a parametry produktu už poradce tyto obavy zlehčuje, případně uvádí informace, které nejsou přesné a snaží se zamlčet různá sankční ustanovení, která by mohla klienty odradit.

Výsledkem je skutečně uzavřená smlouva, kdy klient uzavřel něco, co nechtěl, ale v danou chvíli o tom ještě neví. Tuto nepříjemnou informaci se klient dozvídá často až ve chvíli, kdy řeší nějaký problém, plnění, nebo chce pojistku ukončit. V té chvíli však už bývá většinou pozdě. Klientův hněv se tak často obrací na pojišťovnu, která produkt poskytla, ta však může být ve věci nevinně. Veškeré produkty a jejich podmínky pojišťovny většinou srozumitelně zveřejňují. Ne všechny informace však může pojišťovna uvést, například kritizované provize, které se promítají v ceně produktu, nemůže vždy pojišťovna sdělit a to ať už z důvodu, že se výše provizí v čase mění, tak i z důvodu že s tímto zveřejněním nesouhlasí konkrétní distributor, tedy společnost MLM (multi-level marketingu).

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

autor: Tisková zpráva

Ing. Petr Kulhánek byl položen dotaz

Ministr Kulhánek: Nedostatek bydlení neustále roste

To je naprostá pravda, nemyslíte ale také, že naprosté selhání této vlády, když jste 4 roky u moci a výsledek je takový, že přibývá nedostatek bydlení?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Jiří Paroubek: Jak si lidé pletou pojmy s dojmy

11:24 Jiří Paroubek: Jak si lidé pletou pojmy s dojmy

Denně pročítám denní tisk i informace a články v dalších médiích.