Miroslav Zeman: Trh životních pojistek – výše provizí a orientace na zisk. Jak deformují trh?

18.06.2014 18:00 | Zprávy

Životní pojištění je jistě dobrý a za určitých podmínek výhodný produkt. Stále častěji nám do redakce bankovnipoplatky.com docházejí stížnosti čtenářů na praktiky poradců a zprostředkovatelů, kteří zřízení životního pojištění s klientem sjednávali. Terčem kritiky je také výše provizí za zprostředkování uzavření smlouvy, které poradci zastupující distribuční společnosti účtují.

Miroslav Zeman: Trh životních pojistek – výše provizí a orientace na zisk. Jak deformují trh?
Foto: Hans Štembera
Popisek: peníze, ilustrační foto

„Podepsal jsem si smlouvu o zřízení životního pojištění, teprve při jeho ukončení jsem zjistil, jak nevýhodné podmínky pro mě z předčasného ukončení smlouvy vyplývají. Zprostředkovatele jsem přitom před podpisem smlouvy výslovně informoval, že chci ukončit pojištění dříve. Byl jsem ujištěn, že nebude žádný problém a nebudu vůbec nic tratit.“ Říká čtenář Jaroslav. To je také jedna z mnoha stížností čtenářů na nefér postup zprostředkovatelů při uzavírání pojištění.

Je zde cítit jednoznačné zaměření na prodej za každou cenu. Zprostředkovatel, který vystupuje jako odborník na danou problematiku s velkým přehledem, získává důvěru u svého klienta, když mu nabízí různé možnosti, alternativy, zmiňuje výhody, zpočátku i nevýhody některých produktů a nabízí produkt, který by měl být šitý na míru potřebám klienta. Tyto priority zprostředkovatel během svého jednání s klientem zjistí a nabídne pro klienta zdánlivě nejvýhodnější produkt. O tom, že se jedná o produkt, který může vykazovat nejvyšší provizi, už se poradce jaksi nezmíní. Na již nepříjemné a problematické dotazy klienta, který se před podpisem smlouvy snaží zjistit skutečný stav a parametry produktu už poradce tyto obavy zlehčuje, případně uvádí informace, které nejsou přesné a snaží se zamlčet různá sankční ustanovení, která by mohla klienty odradit.

Výsledkem je skutečně uzavřená smlouva, kdy klient uzavřel něco, co nechtěl, ale v danou chvíli o tom ještě neví. Tuto nepříjemnou informaci se klient dozvídá často až ve chvíli, kdy řeší nějaký problém, plnění, nebo chce pojistku ukončit. V té chvíli však už bývá většinou pozdě. Klientův hněv se tak často obrací na pojišťovnu, která produkt poskytla, ta však může být ve věci nevinně. Veškeré produkty a jejich podmínky pojišťovny většinou srozumitelně zveřejňují. Ne všechny informace však může pojišťovna uvést, například kritizované provize, které se promítají v ceně produktu, nemůže vždy pojišťovna sdělit a to ať už z důvodu, že se výše provizí v čase mění, tak i z důvodu že s tímto zveřejněním nesouhlasí konkrétní distributor, tedy společnost MLM (multi-level marketingu).

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

Článek obsahuje štítky

bankovní poplatky , pojišťení

autor: Tisková zpráva

Mgr. Libor Vondráček byl položen dotaz

Nově navrhované masové sledování občanů EU

Dobrý den, zajímal by mě Váš postoj vůči návrhu Evropské Unie zvaný ChatControl, který by znamenal plošné šmírování každé odeslané soukromé zprávy, souborů, a jejich případné okamžité nahlášení policii. Samozřejmě jsou jako odůvodnění zneužívány naše děti, zítra terorismus a kdo ví, co příští rok. D...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:
style="min-height:300px;"> reklama
Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Alena Maršálková: Připravené násilné převzetí českobudějovického Autis Centra nevyšlo

10:07 Alena Maršálková: Připravené násilné převzetí českobudějovického Autis Centra nevyšlo

Kdo a proč chce zničit léta fungující zařízení pro děti s autismem a jakou roli v tom hrají neuspoko…