„Podepsal jsem si smlouvu o zřízení životního pojištění, teprve při jeho ukončení jsem zjistil, jak nevýhodné podmínky pro mě z předčasného ukončení smlouvy vyplývají. Zprostředkovatele jsem přitom před podpisem smlouvy výslovně informoval, že chci ukončit pojištění dříve. Byl jsem ujištěn, že nebude žádný problém a nebudu vůbec nic tratit.“ Říká čtenář Jaroslav. To je také jedna z mnoha stížností čtenářů na nefér postup zprostředkovatelů při uzavírání pojištění.
Je zde cítit jednoznačné zaměření na prodej za každou cenu. Zprostředkovatel, který vystupuje jako odborník na danou problematiku s velkým přehledem, získává důvěru u svého klienta, když mu nabízí různé možnosti, alternativy, zmiňuje výhody, zpočátku i nevýhody některých produktů a nabízí produkt, který by měl být šitý na míru potřebám klienta. Tyto priority zprostředkovatel během svého jednání s klientem zjistí a nabídne pro klienta zdánlivě nejvýhodnější produkt. O tom, že se jedná o produkt, který může vykazovat nejvyšší provizi, už se poradce jaksi nezmíní. Na již nepříjemné a problematické dotazy klienta, který se před podpisem smlouvy snaží zjistit skutečný stav a parametry produktu už poradce tyto obavy zlehčuje, případně uvádí informace, které nejsou přesné a snaží se zamlčet různá sankční ustanovení, která by mohla klienty odradit.
Výsledkem je skutečně uzavřená smlouva, kdy klient uzavřel něco, co nechtěl, ale v danou chvíli o tom ještě neví. Tuto nepříjemnou informaci se klient dozvídá často až ve chvíli, kdy řeší nějaký problém, plnění, nebo chce pojistku ukončit. V té chvíli však už bývá většinou pozdě. Klientův hněv se tak často obrací na pojišťovnu, která produkt poskytla, ta však může být ve věci nevinně. Veškeré produkty a jejich podmínky pojišťovny většinou srozumitelně zveřejňují. Ne všechny informace však může pojišťovna uvést, například kritizované provize, které se promítají v ceně produktu, nemůže vždy pojišťovna sdělit a to ať už z důvodu, že se výše provizí v čase mění, tak i z důvodu že s tímto zveřejněním nesouhlasí konkrétní distributor, tedy společnost MLM (multi-level marketingu).

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
Článek obsahuje štítky
autor: Tisková zpráva
Vy pořád řešíte jen nějakou regulaci obsahu na internetu
Ale řešíte problém i z opačného úhlu, kdy se nejen z internetu vytrácí svoboda slova a názoru? Mě přijde, že se dnes už nahlas nesmí říci, co si opravdu myslíte. Nemyslím nezákonné věci, ale prostě svůj názor, který třeba zrovna vaše vláda nebo většinová společnost neuznává. To ale pak přeci není žá...
Další články z rubriky

17:50 Lukáš Kovanda: Trumpova cla, včetně nyní nového 30procentního, připraví Česko letos o 76 miliard
Komentář k nákladům nových Trumpových cel pro českou ekonomiku. Americký prezident nové, 30procentní…