Oldřich Fischer: Škola – domádo

19.04.2020 21:17 | Zprávy

Teď, když musí být kvůli karanténě (virus-CoV-2 snad Cobalt Vanad dvakrát) děti doma, se jim zadávají úkoly internetem ze školy snad denně. Karantén všeho druhu ti starší zažili za svoje školní léta přehršli.

Oldřich Fischer: Škola – domádo
Foto: kr-stredocesky.cz
Popisek: Prázdná třída, ilustrační foto

Asi jako páťák jsem zažil v jednom školním roce tři karantény. (Karanténu měli jen sourozenci nakaženého žáka. Jejich rodiče ne. Spolužáci ve třídě také ne.) Dvakrát spála a jednou žloutenka. Žádné úkoly přes internet jsem nedostával. Doma jsem si akorát vždy pročetl odhadnutou předpokládanou látku z učebnic. A to ještě jsem ledacos promarodil sám. A taky byly i uhelné prázdniny. Třeba čtrnáct dní. To asi povolili v úsilí stachanovci. Nebo byla špatně naplánována těžba uhlí. Byly taky příděly uhlí na byt. Třeba 20 metráků na zimu. Jinak aní ťuk navíc. Nebo jim zamrzlo uhlí ve vagonech. Nebo se taky uhlí vyváželo. Pravdu těžko hledat.

Nikdy jsem neměl ani jednu trojku. Se to dohnalo samo. Nemyslím, že dnes mají žáci učební látky X krát víc. Snad jen je problém s matikou. Za nás byly "kupecké počty", a ne množiny. S kupeckými počty si vystačili i Einstein, Koperník, Isac Newton, Galileo. Určitě ještě i Bill Gates. Množiny "se vymyslely", aby byly prachy za "zbrusu nové" učebnice. Snad jednotlivým (jednotlivými) vynálezci patentované a do školních osnov vnucené. Z matematiky pro třeťáky se kouří i z pracovníka výzkumného ústavu fyziky. Natož z běžných rodičů. V dějinách českého školství jsou čas od času tsunami. Co vím, tak borci jezuiti knihy pálili. Ano, ti, co jim dnes vybojovali "poslanci" z majetku Čechů asi půl bilionu korun. (A jako jediní mají státem povoleno ještě veřejně žebrat.) Takže množiny jsou legrace. To paní Valachová zasadila českému školství rány za hromadu miliard. Nemá snad nárok na čestné umístění ve světovém registru nejrůznějších rekordů? Zlatou medaili? Za nás vláda nevytvářela expertní skupiny pro monitorování postupu výuky v době karantén. Snad s nejrůznějšími "prezidenty" pro vyhodnocování výuky. Doufám, že nenavrhnou vládě zrušit z úsporných důvodů školy a vyučovat pouze z internetu. Slyšel jsem, že v pouštích Austrálie takováto forma výuky funguje. Že bychom se zhlédli? Těch chechtáků co by se ušetřilo. Za to by mohly být další námořní "stíhačky". (Nikoliv ženské fůrie.) Doufám, že se zítra nedočtu, že Komenský šířil jenom - fake news. A bude zakázanej. On taky bojoval za český národ. Bruselsky - fuj, fuj, fuj. Doufám, že mu ještě naše eurokomisařka Jourová ukáže, zač je toho loket!

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Radek Rozvoral byl položen dotaz

Referendum

Abych měl jasno, celostátní referendum, které navrhujete by mohlo být o čemkoliv a bylo pro vás politiky závazné? A co by měla být podle vás ta podmínka, aby se mohlo uskutečnit? A bylo by to tak, že by ho třeba mohlo vyhlásit pár politiků? Třeba u sběru podpisů pro prezidentské kandidáty se také hl...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Ladislav Zelinka: Výzva k míru a (zdravému) rozumu

12:16 Ladislav Zelinka: Výzva k míru a (zdravému) rozumu

Mnozí se ptáme: Co se stalo s naším světem? Kam spěje a jaké jsou toho příčiny?