Skanska, jíž pan Ťok tehdy šéfoval, na ni vyhrála dvoumiliardový tendr před sedmi lety společně s firmami Geosan a EDS. Později ale část svého podílu přenechala Geosanu a to na jeho přání.
Geosan ovšem sám nestavěl, najal si na to - opět Skansku, respektive dva její pobočné závody, které se údajně přihlásily do soutěže bez vědomí Skansky.
To samo o sobě vyhlíží zvláštně. Za přidanou subdodávku v nižší ceně, než byla na počátku stanovena, měl Geosan získat asi stomilionů korun navíc. A ty - prý - zmizely. Švédský auditor Anders Blomkvist se domnívá, že šly na úplatky. V tom případě nejspíš na ministerstvo dopravy.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Český rozhlas