V první řadě doporučujeme uzavřít před odjezdem komerční cestovní zdravotní pojištění; můžete si ho sjednat výhodně např. u naší dceřiné Pojišťovny VZP, a. s. Konkrétní podmínky včetně limitů a výluk z pojištění je možné přizpůsobit aktivitám, kterým se v zahraničí hodláte věnovat. Výhodou cestovního pojištění je plné krytí nákladů pojistné události do určité, předem stanovené výše. V případě úrazu či onemocnění pak kontaktujete zákaznickou linku, kde dostanete konkrétní rady a informace o dalším postupu. Tato asistenční služba funguje 24 hodin denně, samozřejmě v češtině.
V rámci Evropské unie je možné také uplatnit své nároky související s vlastnictvím Evropského průkazu zdravotního pojištění (EHIC), obecně známého jako modrá kartička pojištěnce. Po jeho předložení by zdravotnické zařízení, které je součástí tamního systému veřejného zdravotního pojištění, mělo náklady zdravotní péče přímo přeúčtovat VZP ČR. Je však možné, že navštívíte soukromé zdravotnické zařízení, nebo i zařízení veřejné, které ale k přeúčtování nebude ochotné přistoupit a bude po vás požadovat přímou platbu. Jestliže jste cestovní pojištění neuzavřeli a v zahraničí (v rámci EU) jste čerpali nezbytné zdravotní služby, za něž jste zaplatili, můžete po návratu do České republiky podat žádost o refundaci v rámci systému veřejného zdravotního pojištění. Žádost je možné podat na kterémkoliv klientském pracovišti na příslušném formuláři (žádost včetně poučení o průběhu řízení si můžete stáhnout i z našeho webu). Součástí každé žádosti o refundaci by měla být lékařská zpráva, resp. faktura, kde jsou uvedeny všechny provedené zdravotnické výkony, a doklad o zaplacení nákladů.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: VZP