Pavel Opl: Represe a sankce - to by jim šlo. Řidič je škodná a musí se lovit

05.04.2017 9:07

Řidič v ČR je škodná, která se musí mazaně ulovit a napálit jí blokovou pokutu, pokutu ve správním řízení a ideálně sebrat i řidičák. Ale proč ?

Pavel Opl: Represe a sankce - to by jim šlo. Řidič je škodná a musí se lovit
Foto: Archiv autora.
Popisek: Pavel Opl.

V Otázkách Václava Moravce jsem viděl ředitele Služby dopravní policie ČR a bylo mi z toho velmi smutno.
 
Dopravní policie by měla zodpovídat za bezpečnost a plynulost silničního provozu. Realita? Tu zná každý řidič v ČR.
 
Činnost dopravní policie se scvrkla do podoby sloganu "nahánět a kasírovat". Bohužel je tomu tak. 
 
Kdo z Vás viděl někdy v rámci neskutečných dopravních zácp či po nějaké bouračce, aby policie skutečně řídila dopravu a zajistila tak její plynulost, což má ze zákona dělat ? Já asi dvakrát v životě a to aktivně řídím 27 let.
 
Proti tomu příklad, který nepochybně opakovaně zažil téměř každý. „Rádoby“ dopravně bezpečnostní akce, kdy policie provádí měření rychlosti na bezpečných úsecích silnic, mnohdy i s více jízdními pruhy, kde je naprosto nesmyslně instalovaná dopravní značka bezúčelně omezující rychlost. Zde dochází k měření rychlosti a následně se přistupuje k pokutování takto "vyrobených" přestupků.
 
A ředitel dopravní policie říká, že je potřeba a je správné, aby se provádělo více dopravně bezpečnostních akcí a zvyšovaly se pokuty a další sankce. 
 
Z jeho slov ale vůbec nezazněla úvaha, proč tolik řidičů nerespektuji dopravní předpisy. A zde myslím každý z nás opět tuší. Zejména, pokud jste vyjeli na západ. Jak tam vypadají silnice ? Jak jsou široké, nevedou tolik přes aglomerace. Jak rychle se provádějí opravy, aby se provoz nebrzdil ...
 
To jsou věci, která by měl stát řešit jako první. Jenže on to neřeší. Je pohodlnější dosadit si do vedení policie lidi, kteří slepě poslechnou a budou vyhlašovat další a další nesmyslné dopravní akce, které mají ještě více šikanovat řidiče.
 
A plynulost silničního provozu, která úzce souvisí se stavem našich silnic, kudy vedou a jak intenzivně se opravují, řeší odpovědné osoby jen tehdy, pokud jim z příslušných zakázek "kápne malá domů".
 
To samozřejmě není věcí policie, ale přístupu vlády a konkrétně resortu ministerstva dopravy. 27 let se situace na našich silnicích jenom zhoršuje. 
 
Kvůli zácpám a všemožným omezením jezdíme stále pomaleji, rostou dálniční poplatky, řidiči jsou zoufalí a ve stresu, což se projevuje mnohdy jejich agresivitou na silnici a vše "doráží" policie, která je "nahání a kasíruje".

 

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Andrej Babiš byl položen dotaz

dobrý den, sdělte prosím, jak to bylo:

viz: https://aeronet.cz/news/sok-pred-vanoci-vsechno-je-jinak-podle-dokumentu-hlasovala-pro-globalni-kompakt-cela-ceska-vlada-nikdo-se-nezdrzel-hlasovani-a-nikdo-nebyl-proti-ministr-zahranici-tomas-petricek-rekl/?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=z-boxiku

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Jiří Paroubek: I. čtvrtletí - růst čínské ekonomiky o 5,3 %

16:14 Jiří Paroubek: I. čtvrtletí - růst čínské ekonomiky o 5,3 %

Světové agentury, vč. např. Bloombergu, zveřejnily počátkem týdne čísla převzatá od čínského statist…