Pedagogická komora: Školy by měly zůstat zavřené, ministerské manuály jsou matoucí

17.05.2020 11:07 | Zprávy

Vedení Pedagogické komory, z. s., vyzvalo členy spolku, aby se zapojili do připomínkování jednotlivých dokumentů Souboru hygienických pokynů pro školy, který zpracovalo ministerstvo školství. Své připomínky mohli učitelé, ředitelé škol i další pedagogičtí pracovníci zasílat prostřednictvím e-mailu nebo je zanést přímo do textu jednotlivých manuálů, které byly zveřejněny na webu www.pedagogicka-komora.cz.

Pedagogická komora: Školy by měly zůstat zavřené, ministerské manuály jsou matoucí
Foto: Eugen Kukla
Popisek: Předseda spolku Pedagogická komora Radek Sarkozi

Ve facebookové skupině Pedagogické komory byla uspořádána rychlá anketa k vládnímu harmonogramu postupného otevírání škol. Nejvíce hlasujících (57 %) zastává názor, že „ZŠ by měly být uzavřeny pro všechny žáky až do konce školního roku, realizovat by se měla výhradně výuka na dálku“. Naopak nejméně respondentů (1 %) zvolilo možnost „Souhlasím s postupným otevíráním ZŠ, jak je naplánováno vládou v harmonogramu“.

„Nejčastější výtkou vůči ministerským manuálům bylo, že v nich není jednoznačně vyznačeno, co je pro školy povinné a co jsou pouze doporučení,“ uvádí Radek Sárközi, prezident spolku Pedagogická komora, „z vyjádření ministra školství Roberta Plagy vyplývá, že většinu textu tvoří doporučení, která jsou nezávazná, nelze je tudíž nijak vymáhat a pro ředitele škol bude velmi obtížné je zajistit.“

tabulka

Závazné jsou pouze ty části manuálů z MŠMT, které vycházejí z krizových opatření schválených vládou nebo ministerstvem zdravotnictví. Jedná se především o výjimku, která umožňuje osobní přítomnost žáků posledních ročníků ZŠ a SŠ ve škole za účelem přípravy na zkoušky, stanovení maximálního počtu 15 žáků v jedné skupině, výjimku z nošení roušek ve třídách pro žáky i pedagogické pracovníky (pokud jsou zajištěny rozestupy alespoň 1,5 metru) nebo povinnost pro zákonné zástupce podepsat čestné prohlášení o neexistenci příznaků virového infekčního onemocnění před prvním příchodem žáka do školy (žák s těmito příznaky nesmí být ve škole přítomen). Pro děti a pedagogy v mateřských školách navíc platí výjimka, že nemusí nosit roušky v celém areálu školy, ovšem počet dětí ve třídě nijak omezen není. Ostatní části ministerských manuálů mají charakter doporučení…

„Zatímco na Slovensku byly uzavřeny plošně i mateřské školy a tamější vláda nyní začíná uvažovat o tom, že stanoví maximální počet dětí ve třídě na 12, v Česku mohly zůstat školky celou dobu otevřené pro běžný počet dětí, což je až 28 dětí ve třídě,“ upozorňuje Gabriel Lacková, ředitelka MŠ.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

koronavirus

Více aktuálních informací týkajících se COVID-19 naleznete na oficiálních stránkách MZ ČR. Přehled hlavních dezinformací o COVID-19 naleznete na oficiálních stránkách MV ČR. Pro aktuální informace o COVID-19 můžete také volat na Informační linku ke koronaviru 1221. Ta je vhodná zejména pro seniory a osoby se sluchovým postižením.

Zcela jiné informace o COVID-19 poskytuje například Přehled mýtů o COVID-19 zpracovaný týmem Iniciativy 21, nebo přehled Covid z druhé strany zpacovaný studentskou iniciativou Změna Matrixu, nebo výstupy Sdružení mikrobiologů, imunologů a statistiků.

autor: PV

MUDr. Ivan David, CSc. byl položen dotaz

Nerostné bohatství na Ukrajině

Na CNN jste tvrdil, že Ukrajina již nerostné suroviny, které jsou na jejím území nevlastní, že je vlastní někdo jiný. Jak to víte? Myslíte, že tak na USA šije nějakou boudu, a proto došlo i k vyhrocení oné schůzky, kde se měla smlouva podepsat? A kdo je tedy podle vás vlastní?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Zbyněk Fiala: Televize bez hlavy

15:57 Zbyněk Fiala: Televize bez hlavy

Rychlý pád generálního ředitele České televize otevírá možnost najít někoho, kdo by lépe rozlišil př…