Petice za lepší silnice bez štěrku

24.07.2019 19:09

Tuto petici podává facebooková skupina Motorkáři CZ/SK.

Petice za lepší silnice bez štěrku
Foto: Archiv
Popisek: Ilustrační foto

Ať jezdíš na mašině, v autě, na kole, všude potkáváš na silnicích štěrk..

Proč?

Proč na nás šetří? Pojďme s tím něco udělat!!

Slavná levná trysková metoda....co to vlastně znamená?

Štěrk se ze silnice nemá v žádném případě odklidit. Ba naopak, má se tam prostě nasypat...

Proč po opravě musí zůstat na povrchu tolik volné drtě?

Po pár minutách je tento materiál již pouze odpadem, který je velice nebezpečný jak pro cyklisty, motorkáře, auta a konec konců i pro chodce, na které toto kamení létá od projíždějících vozidel.
Je opravdu nemožné po technologické přestávce tento materiál uklidit tak, jak se tomu děje například v Německu, kde tuto metodu používají také? Vždyť by nešlo o nijak složitou činnost?
Kam myslíte, že metráky materiálu zmizí?

Zde něco málo k technologickému postupu:

MINISTERSTVO DOPRAVY

Odbor pozemních komunikací a územního plánu
technologií podobné jednovrstvému nátěru dle ČSN 73 6129 do hloubky max. 15 mm, které musí být přizpůsobena volba frakce kameniva a volba dávkování asfaltové emulze.
- hloubkové vysprávky, tj. vysprávky lokálních výtluků a poškození do hloubky max. 50 mm, jejíž charakter odpovídá dvouvrstvému nátěru či nátěru vícevrstvému s postupným odstupňováním frakcí kameniva.

Tato úprava se nesmí provádět jednou frakcí kameniva a vždy musí být prováděna v jednotlivých pracovních krocích po vyštěpení asfaltové emulze nanesené vrstvy.
Tryskovou metodou se provádí postřik asfaltovou emulzí a pokládka kameniva pod tlakem, kterým však není zcela nahrazeno hutnění vhodnou hutnící technikou.

Tuto skutečnost je nutno brát při provádění prací v úvahu s předpokladem, že konečné zhutnění může být zajištěno provozem. Je proto nutno volit odpovídající nadvýšení nanášené vrstvy a omezit rychlost provozu nejméně po dobu konsolidace směsi. Vrstvy přesahující tloušťku 15 mm nelze provádět kontinuálně.
Způsob vysprávky poruch na konkrétním úseku stanoví zodpovědná osoba (cestmistr) a provede obsluha zařízení (operátor) v návaznosti na ustanovení čl. 3.1.
5.2 Povrchová úprava
Do povrchových úprav lze ve smyslu těchto TP zařadit vysprávky poruch asfaltových povrchů vozovek do hloubky 15 mm nemajících charakter výtluku. Je možno je provádět tryskovou metodou bez hutnění za předpokladu omezení rychlosti silničního provozu nejméně po dobu konsolidace směsi.
Pro provádění této úpravy se doporučuje použít v souladu s čl. 4.1 hrubé kamenivo úzké frakce zrnitosti 2/4, 4/8, případně 8/11 a vhodné pojivo v souladu s čl. 4.2.
Pro provádění povrchové úpravy lze použít technologii jednovrstvého nátěru s následujícím pracovním postupem:
- mechanické vyčištění poškozeného místa, odstranění uvolněných částí okrajů a podkladu, apod.;
- dočištění povrchu poškozeného místa tlakovým vzduchem;
- postřik pojivem s dávkováním dle tabulky 3 s přihlédnutím k použité frakci kameniva a typu podkladu;
- posyp kamenivem frakce 2/4, 4/8, 8/11 v množství podle rozmezí uvedeného orientačně v tabulce 3;
- po dohutnění provozem (cca 2-3 dny) odstranění přebytečného technologického úletu kameniva zametením.
Celá technologie je na http://www.pjpk.cz/TP%2096.pdf
Pokud to v Německu zametají rovnou tak buď nedodržují technologický postup této metody nebo používají metodu jinou.

Pojďme bojovat za lepší a bezpečnější silnice pro nás všechny!!Pojďme bojovat za méně nehod, za více zachráněných životů a za krásné silnice jako např. V Německu.

Přidejte se k NÁM!!

Andrea Těšínská, MOTORKÁŘI CZ/SK, FB

Petici je možné podepsat ZDE.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Jak chcete z Bruselu zajistit naši potravinovou soběstačnost?

Podle mě je to klišé a nemůžeme být potravinově úplně soběstační, obzvlášť dnes, kdy je dost nevyzpytatelné počasí. A i kdybychom soběstační byly, nebude nás to stát mnohem více než potraviny z dovozu? Podpora českých potravin je sice hezká věc, ale zas né každý na to má rozpočet. Stačí se podívat n...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Karel Sochor: Třešnička na pyramidě podivností z Mendelovy univerzity

9:39 Karel Sochor: Třešnička na pyramidě podivností z Mendelovy univerzity

Polyhistor je označení pro člověka aktivního ve více oborech lidské činnosti. Klasickým příkladem je…