I tentokrát zažívaly žně především internetové obchody, jimž vzrostly tržby reálně o téměř 16 %. Jde o dlouhodobý trend, který jen potvrzuje, že pohodlí, široká nabídka a konkurenční ceny jsou silným motivem pro postupnou změnu spotřebitelských návyků.
Z pohledu jednotlivých typů zboží se dá říct, že vyšší zájem panoval především u elektroniky, drogerie a kosmetiky, výrobků pro volný čas a oblečení. Proti trendu tentokrát šly obchody s potravinami. Zde se nekonal v podstatě reálný žádný nárůst, což můžeme dát do souvislosti především s růstem jejich cen, který rozhodně nebyl zanedbatelný. A to přitom potraviny v tomto směru rozhodně ještě „neřekly“ poslední slovo.
O něco nižší růst prodejů v obchodech se dá zdůvodnit nejen vyšší inflací, ale i přesunem nákupů v čase. Výrazně více totiž spotřebitelé utratili v obchodech už v listopadu a vedle toho část lidí nepochybně své nákupy přesunula do ledna, aby využili povánoční slevy. Výsledky sice uvidíme už za měsíc, nicméně jaké byly tentokrát slevy při výprodejích, naznačí už lednová inflace, kterou statický úřad zveřejní zítra. Prozatím nic nenapovídá o tom, že by byly jakkoliv výjimečné.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV
Nově navrhované masové sledování občanů EU
Dobrý den, zajímal by mě Váš postoj vůči návrhu Evropské Unie zvaný ChatControl, který by znamenal plošné šmírování každé odeslané soukromé zprávy, souborů, a jejich případné okamžité nahlášení policii. Samozřejmě jsou jako odůvodnění zneužívány naše děti, zítra terorismus a kdo ví, co příští rok. D...
Další články z rubriky

17:50 Lukáš Kovanda: Trumpova cla, včetně nyní nového 30procentního, připraví Česko letos o 76 miliard
Komentář k nákladům nových Trumpových cel pro českou ekonomiku. Americký prezident nové, 30procentní…