Větší útraty v obchodech jdou ruku v ruce s rostoucí kupní silou českých domácností. S tím, jak zrychlují mzdy a soustavně klesá nezaměstnanost, adekvátně roste i poptávka tuzemských spotřebitelů po spotřebním zboží a nakonec letos nejspíše znovu přepíše dosavadní rekordy, a to nejenom v případě tržeb stále oblíbenějších internetových obchodů.
Vyšší kupní síla a silný spotřebitelský sentiment se odráží ve zvýšeném zájmu o zboží pro volnočasové aktivity. Je to obvykle to zboží, které si dopřáváme v dobrých časech a na kterém naopak šetříme v časech, kdy je optimismus spotřebitelů na bodě mrazu. Těšit se z vyšších prodejů tak mohou především prodejci domácí elektroniky, IT, mobilů. Vedle toho žně mají i obchody s oblečením a obuví a nakonec i potravin, i když zde je mj. v důsledku rekordních cen růst reálných nákupů slabší.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV