Petr Mrázek: Multikulturalismus je tragický omyl

17.12.2016 19:15 | Zprávy

V článku "Konec multikulturalismu" dne 16. 12. 2016 píší Lidové noviny, že Aleppo bylo příkladem multikulturalismu v praxi - žili tam - cituji - „muslimové, křesťané, šíité, sunnité…žila zde i výrazná židovská menšina“. Tak jednak bych docela rád věděl, jaký je rozdíl mezi muslimem, šíitou a sunnitou. Všechno to jsou muslimové a člověk mimo jejich komunitu nerozezná rozdíl, asi jako budhista nerozliší mezi katolíkem a protestantem, pro něj jsou to prostě křesťané. Tak nevím, proč to tak formulovali, snad chtěli „jen“ zvýraznit mnohost a toleranci. Ani jedno není pravda.

Petr Mrázek: Multikulturalismus je tragický omyl
Foto: Archiv vydavatele Vaše věc
Popisek: Aleppo

Pak by mne zajímaly praktické dopady multikulturalismu v Aleppu, jak konkrétně za celou historii se tam na vedení a správě města podíleli křesťané či židé. Už jen potupná náboženská daň pro všechny nemuslimy vyjadřuje mnohé.

Dále píší o toleranci zvláštního druhu, kdy zejména v odlehlých a horských oblastech muslimy ovládaného prostoru se udržely sekty a nárůdky jako drúzové, jezídové, různé křesťanské církve a desítky dalších skupin. Vážení, ono existuje něco jako zeměpis a dějepis. Muslimské státy ve své naprosté většině nejsou státy odpovídající našemu pojetí. To není ani dobře ani špatně, to je prostě fakt, vycházející z jejich civilizace. Jsou to více či méně kmenová společenství, kterým ze Západu přenesený model státní správy nevyhovuje. Především však byl - a je i v tomto století - horský terén pro špatně vycvičené a nepříliš ukázněné vojsko horský terén téměř nedobytný. Vždyť i takový „vojevůdce“, jako byl nedávno Saddám Hussein, si dovolil na Kurdy v horách „jen“ shazovat chemické bomby a sem tam nějakou obec vyvraždit a utéct. To nebyla žádná tolerance, to byla bezmoc. A slavná vítězství muslimů v Asii, Africe i Evropě nebyla dána jejich mimořádnou silou a válečným umění, ale slabostí soupeřů (a pak že se historie neopakuje).

Když si pročítám učebnice dějepisu vydané u nás před 1. sv. válkou, mezi válkami, za komunistů i dnes, pak historie islámu je jen nepřetržitou řadou bitev, válek, okupací, vnucování náboženství. O „toleranci“ Osmanské říše až do 19. století svědčí například nejen ona pověstná náboženská daň pro všechny nemuslimy, ale i oficiální odebírání jednoho chlapce z každé nemuslimské rodiny do pověstných janičářských pluků. 

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

Článek obsahuje štítky

Mrázek , muslimové , názory , Aleppo , multikultura

autor: PV

style="min-height:300px;"> reklama
Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Jiří Paroubek: Sterzikův komický zákrok vůči Přísaze

12:16 Jiří Paroubek: Sterzikův komický zákrok vůči Přísaze

Není to tak dlouho, co spolu koalice Stačilo! a šéf Přísahy Šlachta jednali o předvolební spolupráci…