Petr Mrázek: Multikulturalismus je tragický omyl

17.12.2016 19:15 | Zprávy

V článku "Konec multikulturalismu" dne 16. 12. 2016 píší Lidové noviny, že Aleppo bylo příkladem multikulturalismu v praxi - žili tam - cituji - „muslimové, křesťané, šíité, sunnité…žila zde i výrazná židovská menšina“. Tak jednak bych docela rád věděl, jaký je rozdíl mezi muslimem, šíitou a sunnitou. Všechno to jsou muslimové a člověk mimo jejich komunitu nerozezná rozdíl, asi jako budhista nerozliší mezi katolíkem a protestantem, pro něj jsou to prostě křesťané. Tak nevím, proč to tak formulovali, snad chtěli „jen“ zvýraznit mnohost a toleranci. Ani jedno není pravda.

Petr Mrázek: Multikulturalismus je tragický omyl
Foto: Archiv vydavatele Vaše věc
Popisek: Aleppo

Pak by mne zajímaly praktické dopady multikulturalismu v Aleppu, jak konkrétně za celou historii se tam na vedení a správě města podíleli křesťané či židé. Už jen potupná náboženská daň pro všechny nemuslimy vyjadřuje mnohé.

Dále píší o toleranci zvláštního druhu, kdy zejména v odlehlých a horských oblastech muslimy ovládaného prostoru se udržely sekty a nárůdky jako drúzové, jezídové, různé křesťanské církve a desítky dalších skupin. Vážení, ono existuje něco jako zeměpis a dějepis. Muslimské státy ve své naprosté většině nejsou státy odpovídající našemu pojetí. To není ani dobře ani špatně, to je prostě fakt, vycházející z jejich civilizace. Jsou to více či méně kmenová společenství, kterým ze Západu přenesený model státní správy nevyhovuje. Především však byl - a je i v tomto století - horský terén pro špatně vycvičené a nepříliš ukázněné vojsko horský terén téměř nedobytný. Vždyť i takový „vojevůdce“, jako byl nedávno Saddám Hussein, si dovolil na Kurdy v horách „jen“ shazovat chemické bomby a sem tam nějakou obec vyvraždit a utéct. To nebyla žádná tolerance, to byla bezmoc. A slavná vítězství muslimů v Asii, Africe i Evropě nebyla dána jejich mimořádnou silou a válečným umění, ale slabostí soupeřů (a pak že se historie neopakuje).

Když si pročítám učebnice dějepisu vydané u nás před 1. sv. válkou, mezi válkami, za komunistů i dnes, pak historie islámu je jen nepřetržitou řadou bitev, válek, okupací, vnucování náboženství. O „toleranci“ Osmanské říše až do 19. století svědčí například nejen ona pověstná náboženská daň pro všechny nemuslimy, ale i oficiální odebírání jednoho chlapce z každé nemuslimské rodiny do pověstných janičářských pluků. 

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

autor: PV

PhDr. Ivan Bartoš, Ph.D. byl položen dotaz

Chápu vás dobře, že byste podruhé vstoupili do stejné řeky a šly do vlády s ODS?

Po tom všem, co o ní tvrdíte, že jsou to kmotři? A proč se vlastně po volbách vůbec nerespektuje vůle občanů, proč podle vás nemá šanci být premiér ten, kdo volby vyhraje? Babiše volit nebudu, ale přijde mi, že jsou stejně volby zbytečné, že si to vy politici pak stejně zařídíte po svém

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Jiří Weigl: Kde je zakopaný pes

17:30 Jiří Weigl: Kde je zakopaný pes

Jedním z brizantních témat letošních voleb je blížící se zavedení systému obchodování s emisními pov…