Ponurý vývoj stavební výroby v dosavadním průběhu letošního roku způsobuje stále stejná příčina: dočerpání evropských zdrojů z období 2007–2013 a jejich neadekvátní praktická náhrada a kontinuita čerpání z prostředků určených na periodu 2014–2020.
Jistou roli zde hraje procesní zpoždění, doprovázející funkčnost Operačního programu Doprava (stejně jako v případě drtivé většiny ostatních OP). Klíčový prvek však spočívá v nedůsledné strategické projektové přípravě, jejím neomluvitelném protahování, nekoncepčnosti a v případě schválení alespoň nějaké strategie v jejím ostentativním nedodržování.
Výsledkem je pokles stavební výroby od počátku letošního roku, který v dubnu dosáhl již na varovných 13,7 %. To jsou údaje, které byly obvyklé v čase nedávného hlubokého ekonomického útlumu, nikoliv v podmínkách jedné z nejrychleji rostoucích ekonomik stávající EU. Jak jsme již poznamenali před měsícem, útlum je takový, že jsou již zcela setřeny dříve velmi ostré kontury mezi pozemním a inženýrským stavitelstvím.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV