Již odzvonilo katalogům cestovních kanceláří, v současné době se největší popularitě v České republice těší portály shromažďující informace o různých ubytovacích zařízeních, jako jsou například Booking nebo Trivago. K oblíbeným stránkám patří také Airbnb s nabídkou ubytování v soukromí. Ať už jde o dovolenou v zahraničí nebo v tuzemsku, vyhledává přes tyto a jiné podobné weby 56,8 % Čechů. Na srovnávacím portálu si zájemce o dovolenou může jednoduše navolit cílovou destinaci, termín nebo například cenovou relaci, v níž by se ubytování mělo pohybovat. Právě cenu považuje třetina (34,3 %) respondentů za druhý nejdůležitější faktor.
O finálním výběru pak rozhodují především fotografie a popis pokojů, vybavení či dalších služeb. „Internet nabízí mnohem více prostoru na prezentaci a lidé si tak mohou udělat o prostředí, kde se chystají strávit dovolenou, lepší obrázek – mají možnost dopředu si prohlédnout a podrobně přečíst, jak bude jejich bydlení vypadat. Při výběru svého ubytování na cestách tak postupují vlastně velmi podobně jako při nákupu nemovitostí,“ komentuje výsledky Lenka Molnárová z Raiffeisen stavební spořitelny a dodává, že údaje od poskytovatele ubytování nejsou to jediné, podle čeho se mohou rozhodovat. V současné době si lze například prostřednictvím Google Maps či jiných aplikací prohlédnout i lokalitu, v níž se vybraný hotel nachází, blízké pláže či zajímavá místa v okolí.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV