Rudolf Mládek: Podvedli české občany i Německo a Rakousko. Tak sklízejí, co zaseli

12.12.2020 13:21 | Zprávy

Výstavba českých koridorových železničních tratí se v konci devadesátých let a začátkem nového tisíciletí změnila v technickou frašku a nakonec odsoudila české vlaky Pendolino k úloze druhořadých evropských spojů. Podvod na české občany, ale i občany Německa a Rakouska, měl a má logické následky.

Rudolf Mládek: Podvedli české občany i Německo a Rakousko. Tak sklízejí, co zaseli
Foto: Archiv Rudolfa Mládka
Popisek: Rudolf Mládek

Spolková republika Německo se na českém „vysokorychlostním“ švindlu odmítla podílet a spojení Berlína s Vídní je dnes zajišťováno především novou tratí z Berlína do Mnichova, s cestovní rychlostí až 300 km za hodinu. Na trati označené jako VD8 je 27 tunelů, 39 mostů a z Berlína do Mnichova dorazíte za 4 hodiny. (1) Česká republika se tímto stala objížděnou zemí. Někdo se v Česku na švindl-koridorech napakoval, občan může jen plakat. Ale tím smutný příběh nekončí.

Ministři dopravy Francie, Švýcarska, Německa a Rakouska se rozhodli vrátit se k legendární síti transevropských expresů „Trans Europ Express“, která od 50. do začátku 90. let spojovala západní Evropu. (2). Následně se počítá se zapojením Španělska a Itálie. Jde především o myšlenku obnovy lůžkových vlaků, byť se nabízí otázka, zda kupé pro čtyři cestující je stále vhodná koncepce. To sice studenti a mladí lidé uvítají, ale jako cílová skupina by to pro efektivitu těchto spojů nestačilo.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV



Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Víte, kdo je Zelenskyj ve skutečnosti?

18:43 Víte, kdo je Zelenskyj ve skutečnosti?

KOMENTÁŘ KARLA ŠEBESTY Měli jsme tu nedávno prezidenta Ukrajiny, Volodymyra Zelenského, se vší slávo…