Prostřednictvím prémiových SMS zpráv je možné jednoduše a rychle koupit jízdenku na MHD, zaplatit za parkování, hlasovat v televizní soutěži, zakoupit si nový vyzváněcí tón apod. Někteří klienti si však stěžují, že podle vyúčtování mobilního operátora mají platit částky v řádu několika set nebo i tisíc korun za zaslání prémiových SMS zpráv, které si nevyžádali, neobjednali a neudělili ani souhlas s jejich zasíláním.
O těchto případech opakovaně informovala média a zabýval se jimi i zástupce veřejné ochránkyně práv Stanislav Křeček. Konstatoval, že každý klient, kterému jsou účtovány „nevyžádané“ prémiové SMS zprávy, se sice může obrátit na státní dozorové orgány (Český telekomunikační úřad, Úřad pro ochranu osobních údajů, Česká obchodní inspekce) s podezřením na spáchání správního deliktu, ale jejich pravomoci jsou limitované. Mohou sankcionovat protizákonné jednání, ale nemohou rozhodovat individuální spory.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Názory, ParlamentniListy.cz