Každý den od roku 2014 vyráží konvoj kontejnerů z německého města Duisbourg přes Euroasii, aby dorazil do rozhlehlého železničního terminálu na jihozápadě Číny, do města obydleného 28 miliony obyvatel. U železničního uzlu se rozprostírá velký prostor s obrovskými jeřáby, které přemisťují obsah kontejnerů. Sem dorazí např. auta BMW, vyráběná v Německu, švýcarské nože Victorinox anebo hromady krabic německého mléka UHT nebo kojenecké lahvičky Dodie „Made in France“. Čínské maminky chtějí pro své děti jen ty nejlepší značky, vysvětluje prodejce Euro Shopping Park o rozloze 72 000 m2, kde najdete jen ty nejlepší značky a výrobky ze západní Evropy, po kterých dychtí čínští spotřebitelé.
Foto:
archív autora
Popisek: Čína, ilustrace
reklama
Naopak z Číny do Evropy jezdí nákladní vlaky zejména s počítači HP, iPady a ostatním elektronickým zbožím, vyrobeným v továrně Foxconn. Jedná se o jeden z prvních hmatatelných výsledků v ambiciózní strategii „Nové hedvábné cesty“ čínského prezidenta Ši, který doufá v prodloužení trati do Antverp ještě v tomto roce.
Jak si vysvětlujete, že podle dat OECD věří této vládě jen 19 procent občanů? Analytici i politologové se shodují, že za tím stojí kombinace faktorů – finanční nejistota, pocit politického odcizení i přetrvávající vnímání korupce. Co vy na to? Upřímně mě přijde, že jste si sami vědomi, že nejste moc...
Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:
O tuto odpověď jste již vyjádřil(a) zájem. Děkujeme.