Ačkoliv u nás k těmto zemím doposud přetrvává určitá ostražitost způsobená neblahou historickou zkušenosti, obyvatelé východní a jihovýchodní Evropy vůči nám naopak pociťují velké sympatie. Zapamatovali si „Čechoslováky“ jako pracovité lidi, jejichž výrobky byly v jejich zemích vždy pověstné svou kvalitou.
Plýtvat touto pozitivní pověsti České republiky by bylo neskutečnou strategickou chybou, zvláště pak v současné ekonomické krizi. Jak už to na východě chodí, velmi mnoho tam záleží právě na důvěře. A jelikož důvěra v naše výrobky je v tamním prostředí již vybudovaná, mělo by být prvořadým cílem naší ekonomické i mezinárodní politiky posílit a všemožně podpořit export na tyto vysoce perspektivní trhy.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Vít Bárta