Spolu s prostředky města Vrchlabí a Královéhradeckého kraje tak tato společnost získá nepřímou podporu ve výši 606 milionů korun. Peníze budou investovány zejména do výstavby odpovídající dopravní infrastruktury a jejích vydání je podmíněno 4 miliardovou investici příslušné automobilky do její výroby. Tento krok vlády je ze strategického hlediska zcela správný.
ŠKODA AUTO je světově úspěšnou společnosti a opravdovým tahounem národního hospodářství. Bylo by hlouposti hraničící se zločinem nepodpořit tuto společnost v dalším rozšíření její výroby na území ČR. Bohužel se v posledních létech stává dlouhodobým a objektivním trendem přesun výrob automobilů na východ, do Asie. Strategickým cílem každé české vlády by mělo být přilákání a udržení co největšího počtu automobilových výrobců na našem území. Prohra v tomto souboji v prostředí současné drsné globální konkurence by pro naši ekonomiku znamenala nepředstavitelnou ránu.
Proto je tato podpora výrobce s pomoci výstavby odpovídající infrastruktury pro jeho činnost logickým a zcela správným krokem. Ovšem kromě současné situace je třeba také řešit také i budoucnost: naše hospodářství nutně potřebuje co nejširší paletu moderního technologického podnikání, jež v budoucnosti zajistí jeho konkurenceschopnost. Ano, zodpovědná strategická politika v tomto sektoru ekonomiky přinese své první znatelné plody zhruba až za pět let své důsledné realizace, ovšem uvědomme si, že kdyby s ní někdo začal v bezoblačných létech 2004, 2005, 2006, tak bychom dnes již zřejmě nemuseli čelit hospodářskému propadu.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: vitbarta.cz