Právě učitelé jsou lidmi, kteří vidí české školství zevnitř a jejich každodenní kontakt se žáky a studenty je nenahraditelný. I to je důvod, proč by mělo ministerstvo školství vzít jejich výtky vážně a zabývat se jimi. Musím zároveň připomenout, že ČSSD na většinu bodů z desatera upozorňovala a představila alternativní návrh - tzv. Zelenou knihu - která problémy českého školství aktivně řeší.
Klima na českých školách je dlouhodobě velmi špatné a to se samozřejmě odráží na výkonech studentů a stále se snižující úrovni českého školství. Ač ČSSD na problémy a nedostatky uvedené v desateru pravidelně upozorňovala, ministerstvo tuto kritiku nebralo vážně a pokračovalo ve své chaotické politice školství.
Kritizovali jsme jak státní maturity, tak plošné testování žáků 5. a 9. tříd základních škol. Zároveň jsme ovšem přicházeli i s alternativními návrhy, jak má vláda danou problematiku řešit např. návrh na nový způsob výuky matematiky, alternativy čerpání prostředků EU pro oblast školství či návrhy podpory učňovského školství. Osobně jsem o těchto návrzích informoval jak exministra Josefa Dobeše, tak současného ministra školství Petra Fialu. Ministerstvo však ani na jeden z našich návrhů nereagovalo. Snad tato výzva odborníků z praxe konečně otevře současné vládě oči a ta konečně začne řešit katastrofální situaci ve školství.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: cssd.cz