Chovanec (ČSSD): Cesta k funkčnímu registru je sice delší, zato méně pohodlná

30.12.2012 12:43 | Zprávy

Registr vozidel nezkolaboval. Místy měl sice několik krátkodobých výpadků, nicméně nápor vydržel. Ministr ho prozatímně oznámkoval čtyřkou s tím, že nedostatky musí být odstraněny.

Chovanec (ČSSD): Cesta k funkčnímu registru je sice delší, zato méně pohodlná
Foto: Plzeňský kraj
Popisek: Ministr vnitra Milan Chovanec

Na první letmý pohled by to mohlo vypadat i tak, že je vlastně vše téměř v pořádku. Bohužel tomu tak není.

Nikoli malou vadou na kráse je rychlost, se kterou registr pracuje. Měl totiž práci usnadnit a urychlit. Realita je taková, že pracuje, eufemisticky řečeno, mnohem pomaleji, než původní stará verze. Některé údaje zcela chybí, mnohé se musí doplňovat ručně a v neposlední řadě si regiony ztěžují na velmi dlouhou zpětnou odezvu z centra. Výsledkem je, že daleko větší počet úředníků odbaví o hodně méně klientů. Navíc se na řadu z nich vůbec nedostane, protože, použijeme-li slova Járy Cimrmana, jednotlivé pobočky zamykají hlavní vchod, případně již dopoledne přestanou vydávat pořadové lístky.

Úředníci, kteří s registrem denně pracují, si navíc ztěžují na nedostatečné proškolení. Učili se prý na jakési betaverzi, která je odlišná od té současné. Na nedostatečném proškolení by nebylo nic divného, pokud bychom nevěděli o vzájemném propojení registrů více než půl roku dopředu. Již půl roku se v souvislosti s registrem vozidel zároveň hovoří o mnoha problémech. V létě navíc nasadilo ministerstvo mobilní týmy, které měly za úkol pomáhat a školit. Proč se tak nedělo, ví zřejmě jen příslušní ministerští manažeři.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

autor: cssd.cz

Ing. Markéta Šichtařová byl položen dotaz

Myslíte, že vystoupením z EU bychom se vyvázali z její politiky?

Nedošlo by jen k tomu, že by se rozhodovalo o nás bez nás, protože jsme třeba závislí na exportu a vůbec jsme s ostatními zeměmi dost provázáni, už jen třeba tím, když tam cestujeme? Pustí nás tam pak třeba s auty na spalovacími motory, když budou zakázané? Není pro nás setrvání v EU jedinou šancí, ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Zelení: Zvyšování rychlosti na dálnicích odmítáme

23:08 Zelení: Zvyšování rychlosti na dálnicích odmítáme

Komentář na veřejném facebookovém profilu strany k pilotnímu zavádění 150 km/h na dálnici