Ministerstvo dopravy s námi totiž hraje jen další nepovedenou šarádu. Hru na kočku a myš, přesněji řečeno na cestující, kteří se stávají pouhými zajatci a vazaly. A to je na pováženou. Ministr Dobeš na jedné straně říká, že nemá peníze na železnici, a tak bude škrtat a šetřit. Na straně druhé nedávno slavnostně otevíral nový, dvoukilometrový úsek rychlostní komunikace za „bratru 3 miliard korun". Není jasné, zda je to cena dobrá nebo špatná, ani to, zda byla tato silnice potřebná. Ve srovnání s tím, že miliarda chybí na provoz vlaků, je pak tato skutečnost přinejmenším zarážející a podivná. Peníze, které železnici chybí, ministerstvu stačí na výstavbu pouhého kilometru dálnice.
Jestli tato vláda umí něco dokonale, tak je to brát peníze regionům...
Před zhruba rokem došlo k podpisu memoranda, které řešilo regionální dopravu na deset let dopředu. Tuto, z mého pohledu, smlouvu podepsal tehdejší premiér Fischer, ministr dopravy a všichni hejtmani. Současná vláda rozporuje platnost tohoto dokumentu a rozhodla se, že krajům ze slíbené částky sebere 600 milionů korun. Chápu, že šetřit se musí, otázka je, čemu lze v této zemi ještě věřit, když ani dokumenty podepsané premiérem neplatí...Rádi budeme racionalizovat regionální dopravu, a taky to už děláme. Nelze však začít racionalizovat v září něco, co má fungovat od následujícího ledna!

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: cssd.cz