Smutné je, že rezervy a dodatečné finance našel ministr jen a pouze u daňových poplatníků. Nevyužívá při tom dostatečně ani prostředky, které je možné čerpat z EU, ani již alokované finance v letošním rozpočtu. Na vše tedy doplatí občané.
Zdražení dálničních známek je totiž naprosto zbytečné a postrádá logiku. Rozpočtu ministerstva dopravy to vůbec nijak nepomůže a poškozenými jsou jen a pouze občané, řidiči. Ministerstvo díky zdražení známek předpokládá výnos přibližně 750 miliónů korun. To rozhodně není málo. Avšak je nutné vzít v úvahu, že to nestačí ani na výstavbu jednoho kilometru nové dálnice! Ministerstvo sice tvrdí, že peníze z dálničních známek použije jedině na opravy a rekonstrukce, ovšem ve světle reálných čísel je i tento argument lichý a slabý. Podle odborných posudků lze jeden kilometr těchto komunikací kvalitně rekonstruovat za cenu kolem 30 miliónů korun. Prostým propočtem dojdeme k závěru, že z nově vybraných peněz by se mohlo opravit asi 25 kilometrů. To nestačí ani na nutnou rekonstrukci úseku D1 mezi Prahou a Benešovem. Dálniční síť tak nebude ani kvalitnější, ani rozsáhlejší. Lidé budou nadále jezdit po výmolech a stát v hodinových frontách na dálnicích, jen za to teď zaplatí o čtvrtinu víc.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: cssd.cz