Chovanec (ČSSD): Vláda plánuje STOP novým silnicím

30.06.2012 17:11

Vláda stále spoléhá na to, že nám cesty zaplatí Brusel. Rozpočet, který navrhla pro SFDI na období 2013 – 2015, ale ohrozí i spolufinancování výstavby komunikací dotovaných z fondů EU. Fakticky také znamená postupný útlum výstavby nových silnic.

Chovanec (ČSSD): Vláda plánuje STOP novým silnicím
Foto: Plzeňský kraj
Popisek: Ministr vnitra Milan Chovanec

„Už příští rok nebudou finanční prostředky Státního fondu dopravní infrastruktury postačovat téměř ani na povinné spolufinancování zdrojů EU. Financování ryze národních akcí je pak vyloučené a prakticky zhola nemožné. Jedná se tak o naprostou rezignaci Ministerstva dopravy ČR na financování dopravní infrastruktury,“ říká stínový ministr dopravy za ČSSD a hejtman Plzeňského kraje Milan Chovanec.

Jasně se ukazuje důsledek chybného řízení rezortu. Od roku 2008 výrazně klesají národní zdroje na financování výstavby, které jsou nahrazovány penězi z evropských fondů. Jejich postupné dočerpávání dostává celý systém financování dopravních staveb do pasti.

Naprosto nepřijatelný je pak podle Chovance i výhled do blízké budoucnosti. „Plán ministerstva dopravy, potažmo vlády, že v roce 2015 půjde do dopravy souhrnně jen 43 miliard korun, je nepromyšlený, neprofesionální, nelogický a především pro rezort, a tím i pro republiku, devastující. To není jeden krok zpět, ale návrat zpět o deset let,“ tvrdí Chovanec.

Takový přístup vlády k financování rezortu dopravy je v příkrém rozporu nejen s programovým prohlášením, ale i s tím, jak postupují všechny civilizované země.

„Nejen v našem bezprostředním okolí, ale všude v západním světě jsou investice do dopravní infrastruktury tahounem ekonomiky. V dnešní turbulentní době je právě doprava vnímána jako účinný protikrizový nástroj, jako nástroj zvyšující konkurenceschopnost. U nás je tomu právě naopak,“ dodává Chovanec.

Bezpodmínečnou nutností je zajistit posílení národních zdrojů pro výstavbu silnic. Jen tak je možné hovořit o nějakém plánu výstavby dopravní infrastruktury a úspěšném dočerpání prostředků z fondů EU. V opačném případě jsou v ohrožení desítky miliard korun z Operačního programu Doprava. Stejně důležitou pozornost by mělo Ministerstvo dopravy věnovat i přípravě na nové programové období.

Ptejte se politiků, ptejte se Vašich volených zastupitelů, pište, co Vám osobně vadí. Registrujte se na našem serveru ZDE.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: cssd.cz

Mgr. Lucie Potůčková byl položen dotaz

Jak je to s tou výjimkou?

I kdybysme pro teď měli výjimku z migračního paktu. Na jak dlouho by platila? Jak dlouho předpokládáte, že tu budou uprchlíci z Ukrajiny? Co když se z nich po čase stanou občané ČR? A proč bysme měli mít výjimku zrovna my, když uprchlíci (ne třeba z Ukrajiny) jsou i v jiných státech, ale třeba Ukraj...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Hřib (Piráti): V investicích do infrastruktury pro cyklisty pokračujeme

22:01 Hřib (Piráti): V investicích do infrastruktury pro cyklisty pokračujeme

Informace na svém veřejném facebookovém profilu k dalším investicím do infrastruktury pro cyklisty v…