Podle něj tak souvisí zdražení dálničních známek se značným deficitem v celkovém daňovém výběru. „Koalice zcela rezignovala na výběr přímých daní od velkých korporací a veškeré náklady převádí do nepřímých daní. Chybějící peníze chce nyní dodatečně vytáhnout právě z kapes občanů," tvrdí Milan Chovanec.
Naprostou zbytečnost zdražení dálničních známek podle Chovance dokládá i to, že se nově vybrané peníze nijak zásadně neprojeví v rozpočtové kapitole resortu. Pocítí to sice každá domácnost, ale výnos ve výši 750 miliónů korun, který ministerstvo předpokládá, nestačí na výstavbu ani jednoho kilometru nové dálnice.
„Dálniční síť nebude kvalitnější ani rozsáhlejší. Lidé budou nadále jezdit po výmolech a stát v hodinových frontách na D1, jen za to teď zaplatí o čtvrtinu víc," doplňuje Chovanec. V České republice tak budou paradoxně jedny z nejdražších dálničních známek v Evropské unii. Více za ně zaplatí pouze občané Rakouska a Maďarska. Chovanec zároveň upozorňuje i na další riziko tohoto kroku.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: cssd.cz