Po týdny nás zaplavovaly různé firmy svými průzkumy volebních preferencí. Často nabízely i odhad potenciálu jednotlivých kandidátek a modely možného volebního výsledku. Tedy k průzkumům přidávaly svůj odhad, jak se zachovají nerozhodnutí volič.
A protože rozhodnutých voličů není zase tolik, tak se tyto odhady často lišily mezi sebou a mohou se lišit i od skutečných výsledků. Nejlepším šetřením politických preferencí občanů je totiž nakonec volební výsledek. A ten zase ovlivní účast těch, kteří přemohou svoji nechuť jít volit.
Znovu v tuto chvíli si zopakujme, jak důležité je nenechat se otrávit předvolebním divadlem často plným faulů a laciného podbízení. O tom, kdo bude skutečně dobrým zástupem občanů, přeci nerozhoduje, kolik prodá koblih či utratí peněz za lechtivé a provokativní billboardy. Tomu se pak říká kupovat zajíce v pytli.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Názory, ParlamentniListy.cz