Hojda (KSČM): Mýty a fakta o reklamaci závad na D 47

26.01.2012 18:30 | Zprávy

Vyjádření poslance PČR a stínového ministra KSČM pro resort dopravy a průmyslu Pavla Hojdy k informacím o reklamaci stavby D47.

Hojda (KSČM): Mýty a fakta o reklamaci závad na D 47
Foto: KSČM
Popisek: Pavel Hojda

Již od listopadu 2011 Ředitelství silnic a dálnic a ministerstvo dopravy přes média sdělují lidu této země, že dálnice D47 v úseku Ostrava, Rudná - Ostrava, Hrušov má velmi mnoho závad způsobených zhotovitelem, firmou EUROVIA. Přitom zhotovitelem stavby je Sdružení Moravskoslezská dálnice s vedoucím členem sdružení ODS-Dopravní stavby Ostrava a.s. a dalšími členy, tedy i firmou EUROVIA.
 
Na tomto mediálním "humbuku" by nebylo nic špatného, kdyby se tvrzení opírala o nepopiratelná fakta a kdyby bylo zcela jasné a evidentní, kdo je skutečným viníkem zjištěných a medializovaných závad. Jsme ohromováni  stamilionovými částkami, které bude zapotřebí na odstranění závad vynaložit, a dopředu je již znám viník "šlendriánsky" odvedeného díla.

Než budeme ale někoho mediálně "lynčovat" a poté i skutečně požadovat náhradu škody (o odstranění závad by se nemělo diskutovat, ale rychle je odstranit), měli bychom si položit několik otázek.

  • Jak byl prováděný stavební dozor a dozor projektanta stavby.
  • Jak byly prováděny záznamy o postupu stavby a jednotlivých technologických postupech do stavebního denníku.
  • Kdo doopravdy určil do podloží dálnice použití struskového odvalu namísto běžného kameniva (rozumím tomu, že hlavním motivem byla značná úspora nákladů stavby), zda byl tento materiál cetifikovaný a zda se použil pouze certifikovaný materiál.
  • Jak byla dálnice převzata investorem, tedy ŘSD, a proč nebyly zjevné závady (hovoří se o více než 900 závadách) uplatněny při přejímce stavby.
  • Proč nebyly vyjmuty a zvlášť vyjmenovány zjevné závady, které mohly vzniknout po přejímce stavby investorem.

Takovýchto dotazů by mohlo být mnoho a je nutné na ně odpovědět. Kdo ale na ně může odpovědět hodnověrně? Samozřejmě nezávislí experti z oboru dopravních silničních staveb. A nakonec s definitivním rozsudkem a určením viníka s náhradou škody a případným postihem trestním příslušný soud.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: kscm.cz



Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Nerudová (STAN): Duševní zdraví není luxus

20:07 Nerudová (STAN): Duševní zdraví není luxus

Komentář na svém veřejném facebookovém profilu k týdnu duševního zdraví