Nebudu hodnotit, jestli je pan Stanjura vhodný na tento post, to musí prokázat sám svojí prací a hlavně výsledky. Vyjádřím se k úkolům a záměrům, které prezentoval.
Příprava sloučení ministerstva dopravy a ministerstva průmyslu a obchodu na „ministerstvo hospodářství“ není asi do budoucna špatným záměrem. Je ale zapotřebí vše důkladně promyslet, připravit a zajistit tak, aby došlo doopravdy k úspoře úředníků, sloučení agend a hlavně přednostně k vyřešení problémů, které se na ministerstvu dopravy nakupily.
Nemohu již ale souhlasit s nadšením pro přeměnu ŘSD na akciovou společnost.
Předpokládám, že v tom případě bude nutné veškeré zakázky včetně oprav a údržby soutěžit a ŘSD již nebude jediným investorem akcí pro stát. Dojde v každém případě k dalšímu prodloužení přípravy dopravních staveb od záměru až po vlastní realizaci, protože přibude další mezičlánek – veřejné výběrové řízení s možností odvolání k ÚOHS. Jediný klad bude, že ŘSD a.s. se stane plátcem DPH, a státu se tak zlevní o DPH investice do dopravní infrastruktury.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: kscm.cz