Hojda (KSČM): Tak nám jmenovali nového ministra dopravy

14.12.2012 19:30 | Zprávy

Nový ministr dopravy prohlásil, že po několika hodinách přemýšlení nabídku na ministra dopravy přijal. Jeho cílem je zlevnit provoz ministerstva dopravy a připravit sloučení MD a MPO. Chce změnit Ředitelství silnic a dálnic na akciovou společnost a infrastrukturní dopravní stavby financovat přímo ministerstvem dopravy.

Hojda (KSČM): Tak nám jmenovali nového ministra dopravy
Foto: KSČM
Popisek: Pavel Hojda

Nebudu hodnotit, jestli je pan Stanjura vhodný na tento post, to musí prokázat sám svojí prací a hlavně výsledky. Vyjádřím se k úkolům a záměrům, které prezentoval.

Příprava sloučení ministerstva dopravy a ministerstva průmyslu a obchodu na „ministerstvo hospodářství“ není asi do budoucna špatným záměrem. Je ale zapotřebí vše důkladně promyslet, připravit a zajistit tak, aby došlo doopravdy k úspoře úředníků, sloučení agend a hlavně přednostně k vyřešení problémů, které se na ministerstvu dopravy nakupily.

Nemohu již ale souhlasit s nadšením pro přeměnu ŘSD na akciovou společnost.

Předpokládám, že v tom případě bude nutné veškeré zakázky včetně oprav a údržby soutěžit a ŘSD již nebude jediným investorem akcí pro stát. Dojde v každém případě k dalšímu prodloužení přípravy dopravních staveb od záměru až po vlastní realizaci, protože přibude další mezičlánek – veřejné výběrové řízení s možností odvolání k ÚOHS. Jediný klad bude, že ŘSD a.s. se stane plátcem DPH, a státu se tak zlevní o DPH investice do dopravní infrastruktury.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

autor: kscm.cz

MUDr. Zdeněk Hřib byl položen dotaz

Co pozitivního jste pro rodiny udělali, když jste byli ve vládě?

Vždyť dnes jsou na tom rodiny jen hůř a hůř. Protože bohužel platí, že mít dítě nebo dokonce víc, je dnes opravdu luxus. Se pak nedivte, že každý rok klesá porodnost. Za této vlády j. e třeba nejnižší min od 90 let. Bohužel, protože děti jsou požehnání a dar.

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Kolovratník (ANO): To není úspora, to je krok zpět

17:17 Kolovratník (ANO): To není úspora, to je krok zpět

Reakce na svém veřejném facebookovém profilu na seškrtání rozpočtu dopravy pro rok 2026