Z podkladového materiálu lze odvodit některá negativa v činnosti vlády, resp. jejích některých členů a jimi řízených rezortů. Především:
- Zřejmá nechuť předsedy vlády zprůhlednit činnost zpravodajských služeb tak, jak bylo předpokládáno legislativním záměrem změny zákona o zpravodajských službách. Tento přístup je odůvodněn změnou zadání novely zákona o zpravodajských službách.
- Liknavost ministra financí řešit problematiku obchodu s lihem. Zákon o povinném značení lihu měl být již projednán na počátku roku 2012. Je otázkou, zda by – kdyby byl přijat – propukla metylalkoholová aféra v takovém rozsahu. S největší pravděpodobností nikoliv. Ministr financí se však touto liknavostí nechlubí a naopak se staví do role razantního bojovníka proti pančování alkoholu.
- Neschopnost odpovědných pracovníků MF ČR a jejich nadřízeného – celkem šest návrhů v gesci MF ČR nebylo zpracováno ve stanovených termínech. Odůvodňování tohoto faktu čekáním na evropskou legislativu či změnou názvu zákona je opravdu směšné. Jako příklad lze uvést nezpracování nového zákona o dani z převodu nemovitosti ve stanoveném termínu změnou jeho názvu na „zákon o dani z nabytí nemovitosti“.
- Připomínky stran k neschopnosti zvládat svou agendu, lze uplatnit vůči zaměstnancům MK ČR a LRV a lze je také vztáhnout na jejich představené. V jejich gesci nebyl např. zpracován včas návrh změny zákona o autorském právu, zákon o lobbingu či metodika hodnocení korupčních rizik.
- Za zcela zvláštní úkaz lze považovat odůvodnění ministra dopravy, že zpráva o „fungování“ Centrálního registru vozidel nebyla předložena včas z důvodu očekávání zprávy o auditu. Přitom nejlepším auditorem fungování registru je spokojenost jeho uživatelů, jak na straně občanů, tak i zaměstnanců městských úřadů a magistrátů.
- Skutečný přístup ministra financí k České republice a jejím občanům pak dokresluje nepředložení analýzy o vývoji cen pohonných hmot, a to bez navržení nového termínu. Pan ministr zřejmě ani takovou zprávu předkládat vládě a veřejnosti nechce. Co kdyby se prokázala nemravná výše spotřební daně z pohonných hmot?
Výše uvedený přehled jen dokresluje skutečný zájem některých – těch nejdůležitějších – členů vlády o problémy naší země. Je symbolické, že např. zákon o tzv. majetkovém narovnání s církvemi byl zpracováván ve stanovených termínech. Je-li důležitější majetkové a finanční vybavení církví v době ekonomické recese nebo ochrana občanů před nebezpečím otravy metylalkoholem či ochrana autorských práv si musí občané tohoto státu zodpovědět sami.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tomáš Jarolím