„Naší prioritou je nezvyšovat zatížení těch obyvatel hlavního města, kteří se nemohou účinně bránit a kteří v hustém pražském provozu neutečou do aut, na koloběžky nebo prostě nemůžou zůstat doma. Tedy rodin s dětmi, seniorů do 70 let, dlouhodobě nezaměstnaných a studentů. Tito lidé nemají jinou volbu než jezdit městskou dopravou. Čtvrtinové i jakékoli jiné zvýšení tramvajenek je v této době čiré bláznovství,“ říká místopředseda pražské KDU-ČSL Pavel Mareš.
„Úvaha radních o zavedení turniketů, a tedy efektivnější potírání černých pasažérů, by nebyla od věci, kdybychom v Praze neměli tolik špatných zkušeností s předraženými zakázkami. Pražská Opencard je synonymem zlodějiny tam, kde na počátku stála dobrá myšlenka elektronizace. Dokud nebudou známy bližší podrobnosti, jsou turnikety jen další velkou hrozbou na obzoru,“ vyjadřuje se rezervovaně k dalšímu nápadu radních místopředseda pražské KDU-ČSL a předseda lidovecké komise pro ekonomiku Viktor Kubát.
O sociální aspekt pak doplňuje stanovisko pražských lidovců bývalý náměstek ministra práce a sociálních věcí a expředseda pražské KDU-ČSL Marián Hošek: „Měli bychom si vzít příklad z takových měst a aglomerací, jako je Vídeň nebo Frankfurt nad Mohanem. Efektivita se tu měří jinými kritérii než prohlubujícím se schodkem rozpočtu. Veřejná doprava se neomezuje a skokově nezdražuje, protože následné zhoršení životního prostředí, menší mobilita i nižší koupěschopnost obyvatelstva znamenají škody daleko větší.“
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: kdu.cz