Je přesvědčena, že požadovat identifikaci zbytečně vykonávané činnosti státní správy po ní samé je velmi pochybné. Spatřuje reálnou cestu k efektivní veřejné správě v kombinaci tří přístupů, nezávislý audit, kroky z posice vlády jako celku (tedy nikoli jednotlivých ministerstev) vedoucí k rušení zákonů zakládajících nadbytečné agendy, a ekonomická motivace státní správy k nalézání a realisaci úspor.
V rámci státní správy je nepochybně značný potenciál úspor. Všechny pokusy o její zefektivnění však dosud vždy dopadly bez výrazného úspěchu. Aktuálně je zvažován postup, v jehož rámci má sama státní správa popsat rozsah své činnosti a její náročnost, stejně jako navrhnout možné úspory. Žádný úřad však dobrovolně nepotvrdí zbytečnost části svých agend. Konzervativní strana je tedy přesvědčena, že i současné snahy skončí neúspěchem, pokud budou o zeštíhlení svých úřadů rozhodovat jejich úředníci a ne nezávislí auditoři, a pokud nebude státní správě zároveň nabídnuta ekonomická motivace k tomu, aby sama nalézala zdroje úspor. Tato zásada by mohla být zapracována do zákona o státní službě, jehož neexistence je již dlouho vnímána velmi palčivě. Nepochybujeme, že navržený princip by dobře zafungoval a jeho aplikace by přinesla vládou a občany očekávané plody. Úspěšné navrhovatele je přitom třeba motivovat nejen finančně, ale také je ujistit, že důsledkem realizace navrhovaných úspor nebude jejich propuštění.
Konzervativní strana tímto předkládá několik návrhů možných optimalizací:
A.sloučení Pozemkového a Katastrálního úřadu;

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: KONS