Korytář (ZPLK): Změnu pravidel hry na poslední chvíli není možné akceptovat

31.05.2011 7:35

Zastupitelstvo Libereckého kraje v úterý 28. května 2013 schválilo odůvodnění veřejné zakázky na dopravní obslužnost v našem kraji na příštích 10 let.

Korytář (ZPLK): Změnu pravidel hry na poslední chvíli není možné akceptovat
Foto: liberec.cz
Popisek: Detail liberecké radnice při západu slunce

Předpokládaný objem zakázky jsou cca čtyři miliardy.  Bohužel byly u této zakázky netransparentním způsobem a na poslední chvíli změněny některé klíčové podmínky pro výběr dopravců.

Radní pro dopravu za SLK pan Mastník předložil totiž přímo na stůl (několik minut po zahájení zastupitelstva) bez projednání v koalici pozměňovací návrh, který podstatným způsobem mění kritéria pro účast možných zájemců o zakázku. A to tak, že tento okruh zužuje proti původnímu návrhu Rady kraje. Tento návrh pan Mastník zdůvodnil snahou o kompromis s dopravním výborem, ve kterém však sedí  osoby spojené s jedním z pravděpodobných uchazečů o zakázku, firmou Busline.

Zatímco podle původně předloženého návrhu Rady kraje se mohl do dvou nebo tří oblastí, o které se soutěží, přihlásit dopravce, který v uplynulých třech letech v každém roce najel ve veřejné linkové dopravě 3 mil. km, nově se tato částka zvýšila až na 4,5 mil. km, což některým firmám podstatně sníží počet oblastí, o které budou mít možnost soutěžit.

Vnímáme, že oproti stavu za vlády ČSSD tato zakázka doznala pozitivních změn, ovšem u takto významných zakázek mnohdy záleží i na jednotlivých detailech, které bývají klíčové. Domníváme se proto, že takováto změna podmínek, navíc udělaná na poslední chvíli a bez předložení podkladů, které by smysl změny zdůvodnily, je u zakázky za 4 miliardy zcela neakceptovatelný přístup.  

Více než podivné na celé záležitosti je i to, že tento na poslední chvíli pozměněný návrh podpořili bez větší diskuse společně kluby SLK, ODS, ČSSD a KSČM, proti byla pouze většina klubu Změny pro Liberecký kraj, který navrhoval schválit původní podmínky schválené Radou Libereckého kraje.

Nejde přitom o malé peníze – každých deset haléřů na vysoutěžené ceně za 1 km znamená v součtu dopad na krajský rozpočet ve výši cca 10 mil. Kč.

Ivan Kunetka, předseda dopravního výboru k tomu říká: „Členové dopravního výboru, pánové Vařil a Chlouba, kteří přišli s návrhem na změnu kritérií, při projednávání ve výboru neuvedli, že jsou ve střetu zájmů. Pan Vařil byl totiž do 19. listopadu 2012 předsedou představenstva a Ing. František Chlouba je dokonce v současné chvíli místopředsedou dozorčí rady firmy BusLine. Jejich podjatost a střet zájmů jsou více než evidentní.“

Jan Korytář k tomu říká: „Pokud se prokáže, že takto na poslední chvíli upravená pravidla zásadním  způsobem zvýhodnila či znevýhodnila některého z hlavních předpokládaných uchazečů o zakázku, budeme požadovat jejich změnu a  nové projednání. Měnit na poslední chvíli pravidla hry u takto velké zakázky, navíc bez vědomí koaličního partnera, není možné akceptovat.“

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Mgr. Ing. Taťána Malá byl položen dotaz

znásilnění

Dobrý den, prý pro novou definici znásilnění hlasovalo 169 poslanců. A co ten zbytek? To byl někdo proti? Zajímalo by mě kdo. A ještě víc by mě zajímalo, jak to bude vypadat v praxi. Jak bude oběť prokazovat, že říkala ne? A zvyšují se s novelou i tresty za znásilnění, protože když občas slyším o ně...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Hřib (Piráti): V investicích do infrastruktury pro cyklisty pokračujeme

22:01 Hřib (Piráti): V investicích do infrastruktury pro cyklisty pokračujeme

Informace na svém veřejném facebookovém profilu k dalším investicím do infrastruktury pro cyklisty v…